Mijn Communities
Help
Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

Dialoog/formulier wijzigen in workflow met behoud van condities

door Esmiranda Vermeer
Status: Afgewezen

Als je een kopie van een workflow maakt en hier een andere dialoog of formulier wilt kiezen (welke een kleine wijziging heeft t.o.v. de vorige versie) dan kan dit niet als er condities aan hangen.

Je krijgt dan deze melding:

Schermafbeelding 2024-03-04 113646.png

Je moet dan alle condities eruit halen, de nieuwe dialoog er achter hangen, daarna de condities weer opnieuw erin zetten en ook op de 3e pagina de bijbehorende notificaties/aanvullende mail opnieuw instellen.

 

Zou fijn zijn als je met behoud van condities een iets aangepaste versie van een formulier/dialoog aan een kopie van een workflow kunt hangen.

2 Opmerkingen
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Esmiranda Vermeer ,

 

Ik begrijp heel goed wat de waarde van deze functionaliteit zou zijn en heb daarom uitvoerig met een ontwikkelaar gesproken over verschillende manieren om dit mogelijk te maken. In vrijwel alle scenario's zouden we een flinke kwetsbaarheid introduceren op het gebied van kwaliteit. Zo zou een validatie (zit deze rubriek die als conditie gebruikt wordt, ook in de nieuwe dialoog/formulier?) weg moeten worden gehaald of op een wijze worden uitgesteld. Ook templates zijn niet gegarandeerd te koppelen (in Templatebeheer zie je immers je nieuwe dialoog/formulier ook apart benoemd, en achter de schermen hebben die nieuwe templates ook eigen id-nummers). Wij zouden dan een hele nieuwe interface moeten maken voor het matchen tussen oude workflow+[dialoog/formulier] en de nieuwe. Los van dat dit veel ontwikkeltijd kost, krijg je dan een proces of vertaalwizard waarmee de tijdsbesparing deels wegvalt.

 

Omdat het overslaan of uitstellen van de validatie kwalitatief niet verantwoord is, en de vertaalwizard veel tijd kost in programmering én gebruik, moet ik dit idee afwijzen. Ik begrijp dat dit niet fijn is, zeker omdat de wens sterk leeft, maar geeft wel reële verwachtingen met inachtneming van andere items op de backlog.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

@Christiaan Sluis - Ik was er al bang voor. Maar toch bedankt voor het oppakken en serieus bekijken of het mogelijk is.