Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

Formatie en organisatie laten vullen vanuit Self Service

door Gea Bussink-Veerbeek
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Wij zouden graag zien dat het mogelijk wordt om Formatie en Organisatie in te laten vullen vanuit HR Self Service. Dit doen dit nu handmatig  als een vervolgactie op een mutatie vanuit Self Service. Je moet in Formatie en Organisatie waarden invullen die al bekend zijn in HR Core, maar op het moment van invullen heb je ze alleen paraat als je ze voor jezelf noteert. Deze manier van werken is arbeidsintensief en erg gevoelig voor fouten. We zouden er erg mee geholpen zijn wanneer wij mutaties in Self Service ook kunnen laten landen in Formatie en organisatie.

8 Opmerkingen
Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Wij hebben formatie en organisatie tot nu toe nog niet gebruikt. Juist het handmatige invoeren is iets wat ons tegenhoudt. Zou dit ook graag anders zien

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Anja Brouwer1 , dank voor je reactie. In de beleving van Visma heeft automatisering op dit front minder prio omdat de module niet zo veel wordt gebruikt. Goed om te lezen dat juist de handmatige invoer een reden is om de module niet te gebruiken.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Beste @Gea Bussink-Veerbeek ,

 

Ik begrijp dat jullie graag alles zouden willen regelen binnen HR Self Service. Wij moeten echter onze prioriteiten stellen met waar we onze ontwikkelcapaciteit in steken. Een aandachtspunt daarbij is het kijken welk proces er op welke plek wordt gebruikt. HRSS is gericht op het makkelijk aanpassen van gegevens op persoonsniveau of dienstverbandniveau. Formatie & Organisatie is eigenlijk gericht op organisatorisch niveau. Het ontwikkelen van een interface voor deze module lijkt ons dus niet wenselijk.

 

Ik hoop dat je ondanks deze reactie niet ontmoedigd wordt om verder mee te denken in oplossingen en verbeteringen in onze systemen.

 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Christiaan Sluis 

Om eerlijk te zijn ontmoedigt dat wel om nog verder gebruik te maken van formatie en organisatie. We begrijpen, dat je niet alles kunt regelen binnen HRSS. Dat we het formatieplan moeten vullen in HR Core lijkt me logisch. Het enige wat we nodig hebben is toegang tot de rubriekenset van F&O waarmee we de toewijzing kunnen doen vanuit Self Service, oftewel zoals je zelf zegt: zodat we HRSS kunnen gebruiken voor het makkelijk aanpassen van gegevens op dienstverbandniveau. Formatietoewijzing is immers een mutatie op dienstverbandniveau. Als we dan in HRSS een mutatie invoeren t.b.v. de basisadministratie kunnen we zelf met javascripts de rubrieken t.b.v. de export naar F&O laten vullen. 

Marjo Jeurissen
CONTRIBUTOR **
door Marjo Jeurissen

Wij gebruiken ook Formatie en Bezetting handig voor de begroting en vinden het ook arbeidsintensief,

Jose Meruwella
CONTRIBUTOR **
door Jose Meruwella

Ook in Arnhem is dit een sterke wens. Op dit moment moet alles dubbel geregistreerd worden en is dit geen efficiënt proces. Er kan een enorme optimalisatieslag behaald worden als de data voor F&O direct uitgevraagd en vastgelegd wordt in HRSS. Andersom zou het ook prettig werken om gebruik te maken van F&O bij de loonverdeling in de basis. Bij de formatieplaatsen is dit namelijk al vastgelegd.  Ook hier kan een optimalisatie plaatsvinden door een koppeling te realiseren.

Er wordt nu slechts de mogelijkheid geboden om te synchroniseren, maar 9 van de 10 keer is hier nog een handmatige actie vereist. Dit is zeer arbeidsintensief.

cbonnet1
CONTRIBUTOR *
door cbonnet1

Ook wij werken met F en O en dit is ontzettend omslachtig om handmatig in te moeten voeren. Waarom dit geen prioriteit krijgt, vind ik vreemd want het zou toch makkelijk moeten kunnen om een soortgelijk formulier als inzet te gebruiken om de formatie te vullen? Is het wel mogelijk om zelf een formulier in elkaar te zetten of zijn de gegevens over en weer geblokkeerd in de koppeling?

Angela Heins1
CHAMPION *
door Angela Heins1

Volgens mij gaan steeds meer klanten dit gebruiken. Zou een verbetering zijn om dit wel uit te voeren.

Ook al is het maar dat je dit zelf via een formulier kan inrichten.