Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Formulieren via dialoog laten overslaan bij verbijzondering, zonder dat deze worden verwijderd of aangepast. (SLSR-I-483)

door Anonymous
Status: Alternatief aanwezig

Het zou mooi zijn als je in een workflow, via de dialog kan aangeven welke type gebruiker welk formulier mag zien en/of wijzigigen.

 

En dat alle formulieren wel achter de schermen in de workflow blijven. Zodat alles wel wordt verwerkt naar HR Core Online.

3 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Dat is mogelijk. Neem in de formulieren van de dialoog de volgende rubriek op:

A00001[1] - Gebruiker - text - pré-bewerking: x=GF_GebruikerType();return(x);

 

In de dialoog kun je dan bijvoorbeeld een volgend formulier blokkeren voor de medewerker met de volgende conditie:

$fomuliernaam.v_A00001[1]#!='ESS'

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Onderstaand heb ik al in het formulier/dialog zitten.

 

Dit werkt echter alleen als het formulier, wat je alleen aan een bepaalde gebruiker wil laten zien, voor de gebruiker in de workflow zit.  

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Anonymous,

 

Eerder heeft @Gea Bussink-Veerbeek1 al informatie gegeven over GF_GebruikerType(). Daarmee kan je de workflow aansturen voor ESS (Medewerker), MSS (Manager/Eindgebruiker), PRO (PSA-gebruiker).

 

Verder kun je nog gebruik maken van  GF_GEBWRB. Dan zou je bijvoorbeeld afhankelijk van de ingelogde gebruiker zijn/haar functie, afdeling, arbeidsrelatie een dialoog kunnen aansturen. 

 

Er zijn dus al erg veel flexibele oplossingen waar mijn collega consultants van Visma|Raet je altijd in mee kunnen nemen. Vanuit Self Service zijn we van mening dat deze mogelijkheden voldoende zijn. Daarom wijzigen we het idee naar 'alternatief aanwezig'.