Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Functietabel in HRSS synchroniseren met Beaufort (SLSR-I-75)

door Anonymous (Bijgewerkt ‎29-12-2022 15:43 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: In onderzoek

De functietabel in Beaufort wordt eenmalig ingelezen in HRSS. Vervolgens kunnen wel nieuwe functies worden toegevoegd, maar kunnen functies niet worden verwijderd. Met als gevolg een vervuilde tabel in HRSS, zeker wanneer je functiegebouw drastisch is gewijzigd.

Nu zijn we genoodzaakt om te werken met de koppeling afdeling/functie, terwijl we het liefst die koppeling los willen laten zodat alle (actuele) functies uit ons functiegebouw gekozen kunnen worden.

Als de functietabel is opgeschoond hoeven we ook niet meer steeds handmatig nieuwe combinaties afdeling/functie toe te voegen.

10 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Gezien het feit dat veel organisaties (CAO Jeugdzorg) druk zijn met het nieuwe functiehuis zie ik hier zeker een groot voordeel in. Sowieso op velerlei onderdelen zou het opschonen en kunnen verwijderen van inactieve zaken van harte welkom zijn

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik heb deze melding ook al toegevoegd bij inactieve kostenplaatsen, hiervoor geldt hetzelfde.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

de functietabel kun je wel verversen. Ook kun je handmatig verwijderen. maar het werkt niet handig. Ik heb ook een call hiervoor ingeschoten. Bij verversen worden de inactieve functies die nog gekoppeld zijn aan een dienstverband dat uit dienst is opnieuw aangemaakt. Inactief zou moeten zorgen dat ze niet meer te kiezen zijn. Of ze nou wel of niet in de tabel voorkomen is daarbij minder belangrijk. Het werkt nu heel onhandig

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@ Koole-Scholten: Ik hoor graag waar ik überhaupt de functietabel kan vinden in HR Self Service. Laatste keer dat ik bij Raet gecheckt heb is die tabel niet benaderbaar in HRSS. De tabel met de koppeling afdeling/functie is wel benaderbaar en handmatig aanpasbaar, maar dat is niet wat ik bedoel.

Zou fijn zijn als het tegenwoordig wel al handmatig blijkt te kunnen!

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

@HM Regtop - de Schiffart.

wij gebruiken ook de koppeling afdeling/functie, maar ik meen te weten dat je die koppeling uit kunt zetten, dan kunnen alle afdelingen uit alle functies kiezen. Ik kan je weg hoe dat moet niet wijzen omdat ik het op dezelfde manier gebruik als jullie, maar dat is een keuze geweest, de koppeling afdeling/functie bedoel ik.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ook wij gebruiken de koppeling tussen afdeling en functies en Functies/salarisschalen. Dit is vastgelegd via Beheer ->Instellingen->tabblad Functiekoppeling.

functiekoppeling.JPG

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wat hieronder genoemd wordt is niet wat ik bedoel. Op moment dat de koppeling uitgezet wordt dan kunnen afdelingen inderdaad alle functies kiezen. Die lijst met alle functies die dan gekozen kunnen worden, die zou ik willen laten synchroniseren met Beaufort, zodat de functietabel opgeschoond kan worden.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wat je in feite dus wil, is dat het synchronisatieproces tussen Beaufort en Self Service ervoor zorgdraagt dat Inactieve functies niet meer getoond en dus niet meer gekozen kunnen worden?

Opschonen zal waarschijnlijk niet gaan, omdat de functie in de historie vastligt bij de medewerker (al dan niet in dienst).

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Aangezien wij de komende tijd onze functietabel in Beaufort drastisch gaan in korten is dit voor ons ook zeer een zeer wenselijke optie.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

De status van dit idee is geüpdatet naar ‘In onderzoek’ en er is een relevant label toegevoegd. Reden hiervoor is dat we in 2022 volop zijn begonnen met Youforce clean up ideeën. Voor Self Service hebben we meer dan 600 verschillende ideeën bekeken en beantwoord.

 

Via ‘Nieuws’ verstrekken we regelmatig informatie over de ontwikkelingen van Self Service, zoals in de laatste 4e Algemene update PD Self Service.

 

Om een weloverwogen antwoord te kunnen geven op dit idee combineren we dit met vergelijkbare ideeën met hetzelfde label. Voorbeelden van deze categorieën zijn:

  • Autorisatie en roltoewijzing
  • E-mail
  • Inzet formulier
  • Koppeling Personeelsdossier

 

We zullen de aankomende maanden gaan bepalen of we een dergelijke categorie kunnen toevoegen aan de roadmap voor Self Service. Zodra we dat hebben bepaald zullen we dit idee een definitieve status geven. Dit kan dus zowel ‘realisatie waarschijnlijk’ worden maar ook ‘afgewezen’.