Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Graag de mogelijkheid om een notitie aan een declaratie toe te voegen in Scherm " Te Doen " (SLSR-I-185)

door Anonymous
Status: Alternatief aanwezig

Zou graag een notitie ( geeltje o.i.d. ) aan een declaratie willen kunnen hangen over de status van de declaratie, bijvoorbeeld waarom deze ( nog ) niet is afgewerkt of wordt aangehouden. Dan ook graag de mogelijkheid om deze notitie openbaar te maken voor de medewerker en de betreffende manager.

Een vergelijkbare mogelijkheid is er in de salarisadministratie al wel voor bij een salarisstrook.

9 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎20-06-2022 09:29 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hi @Anonymous, 

Ik realiseer me dat ik op een oud idee reageer, maar we zijn met aantal collega's bezig met een inhaalslag.

Enerzijds begrijp ik je vergelijking met Salarisdossier, anderzijds ook weer niet.
In Salarisdossier zit namelijk heel weinig functionaliteit om te communiceren met de medewerker in vergelijking met Self Service.

Het aanhouden van een declaratie is hopelijk uitzonderlijk en kun je misschien al oplossen met een extra knop...

Ik heb hier onder een screenshot toegevoegd waar je ziet dat ik in de activiteit behandelen PA, een extra knop bewaren heb toegevoegd. Onder deze knop zou je een Aanvullende E-mail op kunnen nemen richting de medewerker (en/of manager).

 

BastiaanFriederichs_0-1655709570623.png


We gaan geen specifieke uitbreidingen/aanpassingen doen op het vlak van informeren

 

Lianka
CONTRIBUTOR **
door Lianka

@Bastiaan Friederichs Voor ons is dezelfde wens aanwezig, namelijk de mogelijkheid om de "status" toe te lichten aan gebruikers waarom de flow bijvoorbeeld "nog" niet afgehandeld kan kan worden. Wanneer je met meerdere collega's in de TE DOEN omgeving werkt, is het heel wenselijk om elkaar te informeren als er bijzonderheden zijn met een mutatie of declaratie. Je kunt nu niets "noteren" voor je collega's, of andere gebruikers. Er moeten wel eens dingen nagevraagd worden, voordat mutaties/declaraties doorgezet of teruggestuurd worden, hoe fijn is het dan dat je dit erbij aan kan geven. Je wilt niet dat een andere collega dezelfde actie doet, of verder gaat met de flow als deze on hold staat..  Het is helaas geen uitzondering dat er zaken moeten worden nagevraagd. (Sommige flows kunnen niet retour gestuurd worden zoals fietsplan vanuit Flex Benefits)

 

De oplossing die hierboven wordt geboden heeft mijn inziens een ander doel, namelijk het informeren van een medewerker over daadwerkelijke verwerking. Dit is geen oplossing voor een flow die on hold staat omdat er iets achter de schermen wordt uitgezocht, opgevraagd of nagevraagd. 

door Bastiaan Friederichs

Ook gemeld door @Anonymous 
Om de voortgang van een declaratie of een mutatie te kunnen bewaken willen we bij die declaratie/mutatie een memo kunnen "hangen"!!

En @Anonymous 
Is ideaal als je met meerdere personen in de te doen lijst werkt en net als bij een loonstrook een notitie zou kunnen plaatsen bij een mutatie als bijvoorbeeld de PA een medewerker of leidinggevende heeft geremind over een openstaande declaratie of mutatie.

In https://community.visma.com/t5/Ideeen-Youforce-Self-Service/Memo-bij-een-declaratie-of-mutatie-plaatsen-SLSR-I-417/idi-p/463642

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Eens @Lianka  jouw beschrijving is ook onze praktijk. Ik weet zeker dat zo’n mogelijkheid veel klanten blij zou maken. 

Jeroen Coret
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret

@Lianka en @Ellie van der Heide wat je zou kunnen doen is met een A00001 rubriek de mogelijkheid creëren om een notitie te maken door de PA/SA in de declaratie/mutatie en deze laat je terug komen in je resume. Hiermee kun je snel in de te doen zien of de declaratie/mutatie al in behandeling is bij een collega.

Jar1k
CHAMPION *
door Jar1k

@Lianka en @Ellie van der Heide wij werken bij bepaalde processen zoals Jeroen Coret aangeeft. Betreffende gebruikers zijn er tevreden mee. Als je een voorbeeld wilt zien, neem gerust contact op via j.h.spoelman@isala.nl

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Dag Bastiaan,

het gaat ons er inderdaad niet om een manier te vinden om met de medewerker te communiceren, maar om info te kunnen hangen aan meldingen in een te doen bak waar je met meerdere personen in hangt.

Je zou wat dat betreft Self Service te doen kunnen vergelijken met bijvoorbeeld Topdesk waar onze collega's ook dagelijks meldingen in afhandelen. In Topdesk zie je een pop up als er op dat moment ook iemand anders in je melding zit, als dat het geval is. En je kan voor behandelaren berichten posten, die niet zichtbaar zijn voor de persoon zelf, om zo onderling te communiceren.

Onze vraag dient dus een ander doel. 

Dag @Anonymous en @Jar1k  dank voor jullie reacties. Wij maken bij bijna alle mutaties al gebruik van het resume, met een ander doel, dus kunnen deze workaround (welliswaar met zeer beperkt aantal posities ook) niet hiervoor toepassen.  Fijn dat dat voor jullie wel werkbaar is.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, wij gebruiken resume ook al. Voor ons is het van belang bij een nieuwe werknemer dat de VOG al ontvangen is en daarna kan de mutatie pas doorgaan, dus een notitie in dit geval zou voor ons ook een oplossing zijn i.p.v. alle inhoud te doorlopen en dubbel werk te verrichten.

Jar1k
CHAMPION *
door Jar1k

@Ellie van der Heide @Lieke Sterk Huis ook bij een al gebruikte Resumé is deze wellicht toch nog voor jullie doeleinde te gebruiken.

Even concreet: de Resumé bevat 100 tekens die je kunt inzetten, dat is best wat. Als je een scheidingsteken gebruikt, zoals ' | ' zijn verschillende stukjes informatie prima van elkaar te onderscheiden.

Hieronder een voorbeeld van onze Resumé bij een vacature-aanvraag, waarbij een verticale streep als scheidingsteken wordt gebruikt.

Op de 1e positie de naam van de vacature, gemaximeerd op 50 tekens via javascript var a=v_A00001[170]#.substr(0,49);

Op de 2e positie de behandelaar (voornaam) of status in hoofdletters. Bijv. bij wachten op antwoord, wordt 'WOA' ingevuld.

Op de 3e positie een status die wat zegt over de vacaturetekst.

Op de 4e positie de naam van de vacaturehouder. Die valt voor een deel weg als de Resumé volledig benut wordt, maar dat is niet erg.

Jar1k_0-1656336532120.png

Voor onze werving & selectie administratie is dit werkbaar en die hebben toch regelmatig de Te doen volstaan met vacature-aanvragen.