Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Herinrichting Self Service module. Grafische weergave. Scheiden Bouw en Autorisatiebeheer. (SLSR-I-140)

door Former Member
Status: Afgewezen

De wens is om een aparte beheermodule beschikbaar te stellen voor Autorisatiebeheer en 'Tegel bouwen'. In de Tegel bouwen beheer omgeving functionaliteit waarbij je een nieuw project kan aanmaken om een tegel nieuw te bouwen, te wijzigen of in zijn geheel te kopiëren.

Tegel bouwen/wijzigen:

  • Grafische weergave van hetgeen gebouwd is. Bv Als een workflow, dialoog en een formulier gebouwd zijn. Dit in de gemaakte project omgeving zichtbaar maken d.m.v. icoontjes. Zijn objecten gekoppeld dan ook dit zichtbaar maken.
  • Standaard functionaliteit inbouwen om bij de bouw van een formulier tussentijds te kunnen zien hoe het eruit ziet in rol van  AK, MWR, MNG. Bij bewaren tussentijdse resultaten blijf je in de projectomgeving van de tegel waarmee je bezig was.
  • Mogelijkheid om met een muisklik objecten in de grafische weergave te kunnen openen.
  • Standaardisatie m.b.t. naamgeving objecten etc. kunnen afdwingen d.m.v. door beheerders aanpasbare standaard instellingen/inrichting.
  • Automatisch versiebeheer bij wijziging van een tegel.
  • Wizard voor gebruik javascript code in condities/controles die vaak terug komen zoals datum check etc.

Tegel live zetten:

  • Een uitgebreide, transparante wizard om objecten in de Sandbox naar de Productie omgeving over te zetten en te checken.
  • Een helder overzicht van welke tegels live staan in de productie omgeving en vanaf wannneer (timestamp).
  • Historie/logging bewaren (timestap)bij live zetten en niet-live zetten van een tegel en door wie.
  • Archief/versiebeheer op tegel niveau.

Autorisaties:

  • Per tegel(workflow en activiteiten) zichtbaar maken welke autorisaties eraan gekoppeld zijn (standaard vanuit Beaufort of via autorisatieprofielen).
  • Toegang tot de info via de grafische weergave en via een overzicht, waarop je kunt verder klikken.

Voordelen: Meer overzicht bij de bouw van tegels. Een kortere doorlooptijd. Meer duidelijkheid over een status van een tegel. Gebruiksvriendelijke interface. Minder kans op fouten.

Nadelen:??

5 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Het nadeel is misschien dat je voorstelt om een compleet nieuw programma te schrijven....

Ik proef met name dat er meer gebruiksvriendelijkheid moet komen voor de beheerder. Daarmee kan ik alleen maar instemmen. Binnen de ideeën wemelt het ervan. Misschien ooit een sessie te beleggen met product owner/ontwikkelaars Raet en een groep functioneel beheerders?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Of voor de tijd dat dit nog niet zo ver is, zorg dan dat workflows die aangemaakt zijn in de sandbox gewoon werken zodra je deze naar de live omgeving haalt, zodat je niet de formulieren weer moet kopieren en erin moet zetten omdat anders het formulier/dialoog niet gevonden wordt in templatebeheer. Dit wordt namelijk nog niet ondersteund waardoor het effect van maken in de sandbox wel erg teniet gedaan wordt.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik ga mee met de suggesties van A.J. Boon en M.H. van der Kolk.

Het idee bij ons is dat de ideeënbus niet het gewenste en beloofde resultaat (op)levert. Daarom doe ik ook aan Raet om een sessie met enkele FB-ers te beleggen.

Een belangijk pijnpunt is ook inderdaad het niet makkelijk kunnen overzetten van dialogen in Templatebeheer. Dan moet je het dus anders doen en dat is tijdrovend en foutgvoelig. Een werkend formulier in de Sandbox zou 1-op-1 in zijn volledigheid gekopieerd moeten kunnen worden naar Productie zonder dat er een deel van de functionaliteit wegvalt.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Misschien kan hier nog eens naar gekeken worden, zodat als je een workflow hebt aangemaakt in de Sandbox je deze in zijn geheel werkend over kan zetten naar de live omgeving. Dat was wel zoals ik dacht dat het zou werken maar helaas is dit niet het geval. 

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Former Member ,

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen zijn we bezig met 'Youforce clean up ideeën'. Dit betekent dat we voor de oudere ideeën van Self Service bekijken of dit aansluit bij 'De weg naar innovatie'. Op basis van deze focus, in combinatie met de weinige stemmen/kudo's op dit idee, hebben we de status gewijzigd naar 'afgewezen'.