Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Het kunnen tonen van de standaardfunctie in self service (SLSR-I-509)

door Anonymous
Status: Afgewezen

Een functie heeft ook een standaardfunctie. Deze standaardfunctie zouden wij graag tonen op de werknemerkaart en in bepaalde brieven. Op dit moment is dit niet mogelijk.

3 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hoi @Anonymous ,

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen het bericht Youforce Cleanup ideeën zullen meerdere Visma|Raet collega's de aankomende tijd helpen in de beoordeling van de ideeën.  Zo kwam ik jouw idee tegen. En die riep bij mij wat vragen op.

 

Want in de medewerkerkaart is het wel gewoon mogelijk om de ''functie'' te tonen, zie bijgaande voorbeeld:

RemcoteRonde_0-1655819704657.png

 

Vermoedelijk bedoel jij met ''standaardfunctie'' een ander veld. Maar het is mij niet helemaal duidelijk welk veld je bedoeld. Bedoel je iets uit Beaufort hieronder:

RemcoteRonde_1-1655820090818.png

 

 

Note: als je meer informatie kan geven is het fijn. Dan kunnen we er verder naar kijken. Maar het kan nog steeds dat we ondanks de goede aanvullende informatie je zullen informeren dat we het idee niet zullen realiseren. Dacht bereid je vast voor op eventueel slecht nieuws rondom dit idee...

 

door Bas Menken - Gemeente Leiden

als jij bij de functie in beaufort op vervolg klikt dan kom je in het scherm van de standaardfunctie. Het betreft rubriekcode P02308. Aan elke functie zit bij ons een standaardfunctie gekoppeld. Dit betreft het functieprofiel waar ze inzitten (Volgens HR21 methodiek).

Knipsel.JPG

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Bas Menken - Gemeente Leiden ,

 

Bedankt voor je snelle aanvulling. Inderdaad dit onderdeel zit in Beaufort diep verstopt in ''Personeelsmanagement''. Het veld standaardfunctie is gekoppeld aan de tabel met functies. Het complexe is dus dat de standaardfunctie niet direct gekoppeld is aan het dienstverband, maar via de functie. En heb het zelf ook even getest en het is onderdaad onmogelijk om het op de medewerkerkaart te krijgen.

 

Het kunnen toevoegen van dit veld op de medewerkerkaart zou dus een wijziging betekenen in zowel HR Core Beaufort (o.a. opnemen in de export) en Self Service (o.a. verwerken in de import en zorgen dat de omschrijving en niet de code wordt getoond).

 

Ondanks dat ik de wens kan begrijpen is dat gezien de huidige focus van zowel Beaufort als Self Service niet realistisch om dit idee te implementeren. Ik heb het idee dus aangepast naar ''afgewezen''.