Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Infoblok zichtbaar maken voor betrokkenen in de workflow (waarbij "gegevens wijzigbaar" uit staat) (SLSR-I-174)

door Anonymous
Status: Gerealiseerd

Als we een formulier maken waarbij veel toelichtende tekst nodig is, dan werken we met infoblokken. Echter verdwijnt deze voor vervolg actoren in de workflow, als "gegevens wijzigbaar" uit staat. Vaak staat hier essentiele informatie in voor bijvoorbeeld leidinggevende (zelfs directie) op basis waarvan men akkoord geeft.

Voorbeeld:

- Op regel 50: stellen we de vraag op een infoblok (dit kan op een "keuzelijst" omdat de vraag te lang is voor het aantal posities in de "prompt")

- op regel 60: Keuzelijst: "ja/nee"

- Op regel 70: toelichting op de vraag

Als de Medewerker het formulier indient en deze komt terecht bij de LG - en het vinkje "Gegevens wijzigbaar"staat uit (wat in feite juist is) - dan ziet de LG alleen regel 60 en niet 50 en 70.

Zie ook printscreens

Infoblokken zichtbaar.docx

5 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

SLSR-I-4

Dit is ook een grote wens van mij. Als we nu eens al onze Votes samenvoegen, komen we verder 🙂

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ook voor ons is dit heel belangrijk. wij hebben nu voor PSA die rubrieken op wijzigbaar staan omdat ze anders niet op de pdf komen ook. Dat is een onwenselijke situatie, maar beter dan het niet zien

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik kom dit idee meerdere keeren tegen. Allemaal anders beschreven. Misschien koppelen goed idee Visma/RAET.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Hoi Anonymous,

 

Dit is weliswaar een oud idee uit 2016, maar mogelijk heb je al het nieuwbericht:

Weergave Infoblok

 

Is mijn collega @Daniel_van_Bendegem hier druk mee bezig. Ik pas daarom de status van dit idee aan naar 'realisatie waarschijnlijk'. Via het nieuws/releases zullen we je informeren zodra dit is opgelost.

door Ana Maria Nichitelea
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Enige tijd geleden hebben we in dit bericht (Weergave Infoblok) over het infoblok advies gevraagd aan jullie, onze klanten.
N.a.v. dit idee en de feedback die we hebben ontvangen, is er een verbetering uitgebracht waar een rubriek van het type "infoblok" altijd wordt weergegeven, ongeacht of bij de bettrefende activeit de optie "Gegevens wijzigbaar" aan staat.
Een toelichting is te vinden in de releasenotes van december 2022: https://community.visma.com/t5/Releases-Youforce-Self-Service/Self-Service-December-2022/ta-p/542525