Mijn Communities
Help

Interne systeemfoutmelding bij verlof aanvraag ba einde dienstverband

door Paul Wevers - Gemeente EHV
Status: Nieuw

Dit idee maak ik met heel veel tegenzin omdat ik het geen idee vind maar een fout in het systeem.

Medewerker heeft een contract voor bepaalde tijd. Deze moet nog verlengd worden. De medewerker vraag alvast verlof aan na het einde van het dienstverband. Selfservice geeft de foutmelding: Interne systeemfout.

Foutmelding.png

Als ik de aanvraag doe in mijn beheerders account krijg ik geen Interne systeemfout maar de waarschuwing: De medewerker heeft geen actief dienstverband:

PaulWeversGemeenteEHV_1-1729230492585.png

Graag zou ik de melding die ik krijg ook bij de medewerker willen laten tonen.

3 Opmerkingen
BasvandeVeen
CONTRIBUTOR ***
door BasvandeVeen

@Paul Wevers - Gemeente EHV eens dat dit geen idee maar een bug in het systeem is. Bij een duidelijke melding is de medewerker geïnformeerd, nu lijkt het op een storing.

Jeroen Coret ZONL
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret ZONL

Hoi @Paul Wevers - Gemeente EHV @BasvandeVeen 

Met een dergelijke melding is niemand geholpen en zou toch aangepast moeten kunnen worden. Dit lijkt me niet works as designed....

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Als de medewerker op het moment van indienen wel een actief dienstverband heeft, maar in de periode waarin het wordt aangevraagd is zelf de foutmelding "De medewerker heeft geen actief dienstverband" incorrect, maar dat zijn details. Beter zou zijn "In de aangevraagde periode heb je geen actief dienstverband" of "De medewerker beschikt in de aangevraagde periode niet over een actief dienstverband". Ik ben het met je eens dat de eerste melding eerder op een foutmelding lijkt waarbij er geen contact kan worden gemaakt met een server o.i.d. Dan krijg je de situatie dat medewerkers blijven proberen en op een gegeven moment gefrustreerd met een P&O Servicedesk of soortgelijke afdeling bellen