Mijn Communities
Help
MartijnVeenman
CONTRIBUTOR ***

Inzetregel automatisch juist vullen op basis van uren per week, startdatum, einddatum en functie

door MartijnVeenman (Bijgewerkt ‎11-08-2023 11:04 door Christiaan Sluis VISMA )
Status: Ingepland

Nu wordt een voorstel gedaan, maar alle informatie is aanwezig om het juist te vullen. Ons verzoek is om de rubrieken met elkaar te verbinden zodat hier geen onjuistheden en dubbele registraties nodig zijn.

3 Opmerkingen
door Paul Wevers - Gemeente EHV

En dan komt het antwoord.....er is al een oplossing voor dit idee.

 

Ja die is er in de zin van het inzetformulier, maar:

  • Deze wordt niet altijd goed gevuld
  • Deze is niet dynamisch (één keer aangemaakt en je wijzigt iets dan wijzigt de inzet niet mee)
  • De workflow heeft een formulier waar heel veel gebruikers niet weten hoe ze er mee om moeten gaan, dus wijzigen we maar in HRcore

Kortom: mee eens er moet een aanpassing komen op het formulier. Hier zijn volgens mij al wensen of incidenten voor aangemaakt.

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@MartijnVeenman @Paul Wevers - Gemeente EHV 

 

Wij hebben onlangs ook alle inzetregistratieformulieren uit alle workflows gehaald. Kost teveel tijd. Data die niet goed wordt gevuld of wordt overgenomen etc, dan kun je veel handmatig vullen met loopjes etc.

 

Geprobeerd een eigen inzetformulier voor nieuwe werknemers aan te maken (dus geen contractwijzigingen met een andere ingangsdatum, het eerst maar simpel gehouden).

 

Dat zodra een nieuwe medewerker is ingevoerd er een nieuwe workflow uit zichzelf kan worden opstarten (kan helaas niet met formuliertype IR, dus G aangehouden) en de inzet dan vult aan de hand van de info die in Beaufort staat.

 

E.e.a. wordt correct gevuld in Beaufort bij inzet met onderstaande. Echter op P01121 Organisatorische Eenheid en P01122 Functie komt er bij Beaufort een afgekeurde mutatie, terwijl deze velden wel bij inzet worden gevuld. Misschien dat iemand weet hoe we dit op kunnen lossen? Reeds ook een call aangemaakt bij Visma|Raet. Want ik heb nooit gezien dat een afgekeurde mutatie wel werd gevuld in Beaufort. Maar wel mooi dat onderstaande al wel gevuld werd in Beaufort, hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit probleem, daar hebben heel wat werkgevers dan wat aan.

cvanstijn_0-1691736490949.png

 

cvanstijn_1-1691736925337.png

cvanstijn_3-1691736945059.png

 

 

 

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Ingepland

Hoi @MartijnVeenman,

 

Dankjewel voor je idee. We hebben gezien dat vaak er wel een juist voorstel wordt gedaan in de inzet, behalve in combinatie met de einddatum contract. We zijn hier op dit moment mee bezig en ik verwacht dat we op korte termijn de oplossing kunnen bieden. Daarom zet ik je idee naar de status Ingepland.