Mijn Communities
Help
Ellen van Rijckevorsel
CONTRIBUTOR ***

Inzicht in wie wanneer een mutatie heeft aangemaakt.

door Ellen van Rijckevorsel (Bijgewerkt ‎22-01-2024 17:51 door Christiaan Sluis VISMA )
Status: Bestaat al

Wij hebben een groot aantal Self Service processen. Er zijn vaak meerdere personen bevoegd om dit proces (voor een medewerker) te staren. Van een mutatie in de status Concept is alleen zichtbaar wie bevoegd is voor de status. Regelmatig krijgen wij vragen in de trant van "Ik zie een mutatie bij Te doen, maar die heb ik niet aangemaakt". Daarom zouden wij graag de log uitgebreid willen hebben wie de mutatie heeft aangemaakt en wanneer dit is gebeurd.

Huidige situatie:

EllenvanRijckevorsel_0-1704373683390.png

Gewenste situatie:

EllenvanRijckevorsel_1-1704374039248.png

 

3 Opmerkingen
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Bestaat al

Dag @Ellen van Rijckevorsel,

 

Ik begrijp waar je verzoek vandaan komt, maar wij hebben een dergelijke logging natuurlijk al wel zolang er normaal gebruik wordt gemaakt van de applicatie. Hierbij verstaan wij onder "normaal" dat een gebruiker de knoppen van de workflow gebruikt om er in te navigeren. Als er inderdaad een knop Opslaan is en die terugkomt in dezelfde activiteit, wordt dit ook in onze audit trail getoond.

 

Alleen als een gebruiker de workflow start en vastlegt in de database (door naar een 2e formulier in de dialoog te gaan of het "afrondingsformulier" te krijgen) en vervolgens de browser afsluit¹, hebben wij hier geen rechtvaardiging voor in onze audit trail. Dit doen wij op basis van een "feit" wat we vastleggen naar aanleiding van een gekozen Knop. Eventuele vervolgacties die gekoppeld zijn aan de knop (zoals e-mails, templates of bijlagen naar dossier) zijn daar ook van afhankelijk.

¹of in geval van Applicatieweergave op het menu links klikt

Ellen van Rijckevorsel
CONTRIBUTOR ***
door Ellen van Rijckevorsel

Als er inderdaad een knop Opslaan is en die terugkomt in dezelfde activiteit, wordt dit ook in onze audit trail getoond.

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb voor mijzelf twee verlofaanvragen aangemaakt. Een is opgeslagen met de knop Opgeslagen als concept en bij de andere heb ik de browsersessie verlaten. 

Knop Opslaan als concept - Zichtbaar door wie aangemaakt:

EllenvanRijckevorsel_0-1704385421737.png

Mutatie gesloten (geen knop) - Niet zichbaar door wie aangemaakt.

EllenvanRijckevorsel_1-1704385536645.png

 

 




Ellen van Rijckevorsel
CONTRIBUTOR ***
door Ellen van Rijckevorsel

Je mag het issue sluiten.