Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

Knop 'Bijlagen printen' nut en noodzaak

door Gea Bussink-Veerbeek (Bijgewerkt ‎16-06-2023 11:56 door Christiaan Sluis VISMA )
Status: In onderzoek

De UI van Self Service is veranderd. Zie Herziening weergave van de workflow knoppen - Visma Community.

 

Het ziet er allemaal goed uit, alleen begrijp ik de knop 'Bijlage Printen' niet. Deze staat bij de actuele activiteit op het moment, dat je als actiehouder nog geen bijlagen hebt toegevoegd. Dat schept verwarring. Als gebruiker verwacht je dan, dat je een bijlage kunt openen o.i.d. Maar er zijn nog geen bijlagen. En wat is voor jou als actiehouder de meerwaarde van de knop als je deze bijlage ook vanuit je directory kunt printen, Je voegt hem immers ook zelf toe vanuit die directory. 

 

Ik zou de knop dan eerder verwachten bij 'Bijlagen van andere activiteiten', maar daar zie ik de knop niet. 

GeaBussinkVeerbeek_0-1686737449350.png

 

Overigens heb ik helemaal mijn vraagtekens bij die knop, want wie print tegenwoordig nog bijlagen? Van mij mag die knop helemaal verdwijnen, en anders zou ik als beheerder de mogelijkheid willen hebben om deze knop uit te kunnen zetten.

1 Opmerking
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

Beste @Gea Bussink-Veerbeek,

 

Dankjewel voor het idee. We gaan dit meenemen in ons onderzoek naar verdere verbeteringen in de User Interface. Vermoedelijk is het inderdaad het meest passend om de knop in zijn geheel te verwijderen. Bijlagen worden veelal geopend maar niet lokaal opgeslagen of geprint. Bij grotere aantallen gaat dit meestal ook naar Personeelsdossier, dus is de "bulk" functionaliteit maar van weinig toegevoegde waarde meer.