Mijn Communities
Help
Marc van Gestel
CONTRIBUTOR **

Knop "Verwijderen" vanaf het 1e formulier beschikbaar maken

door Marc van Gestel
Status: Alternatief aanwezig

Als in een Workflow bij een Activiteit een Knop met een niet-te-verwerken (rode) Eindstatus ingesteld staat, deze Knop vanaf het 1e formulier bovenaan het scherm beschikbaar maken.

 

Het verwijderen van een formulier is alleen mogelijk in de laatste stap van een workflow. Bij een foutief aangemaakt formulier dient men alle formulieren te doorlopen, verplichte velden in te vullen, etc. voordat men het formulier kan verwijderen.

2 Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

Bij voorkeur ook de retour-knop op alle pagina's beschikbaar stellen. Uiteraard om dezelfde reden.

door Daniel_van_Bendegem
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Beste @Marc van Gestel 

 

Bedankt voor het aanmaken van dit idee. Ik zie dat deze melding al een tijdje open staat. In verband met het bijwerken van de ideeën portal hebben wij dit idee besproken. Ik zie dat er momenteel al andere mogelijkheden hiervoor zijn. Ik sluit daarom deze melding met de status "Alternatief aanwezig". Echter in sommige gevallen is dit ook niet mogelijk en had de status "Afgewezen" een accurater status geweest.

 

Wanneer een mutatie voor het eerst wordt opgestart wordt deze pas opgeslagen in de database nadat de medewerker voorbij het eerste formulier is. Het is daarom voor de indiener niet nodig om een mutatie te verwijderen via het eerste formulier. Vanaf het tweede formulier is de knop "Verwijderen" altijd beschikbaar. In dit geval werkt deze knop hetzelfde als een mutatie verwijderen via de tegel "Verwijderen formulierinstanties" in beheer. De mutatie zal dan volledig uit het systeem verwijderd worden.

 

Als het gaat om een vervolg activiteit dan is de "Verwijderen" knop altijd zichtbaar vanaf het eerste formulier. Deze knop staat dan boven aan het formulier. Ook hier geldt dat de mutatie dan volledig uit het systeem verwijderd wordt. Deze "Verwijderen" knop is echter anders dan de knop die u aan het eind van een dialoog te zien krijgt. De knop aan het einde van de dialoog geeft dan vaak een rode eindstatus aan de mutatie. Maar de mutatie wordt hiermee niet daadwerkelijk uit het systeem verwijderd. Het kan zijn dat deze "Verwijderen" knop alleen zichtbaar is wanneer het vinkje "Gegevens wijzigbaar" is aangevinkt in de workflow definitie. Dit kan ik even niet met zekerheid zeggen.

 

Het is helaas niet mogelijk om de statusknoppen op ieder formulier weer te geven. Deze knoppen zijn klant specifiek. Iedere klant kan zijn/haar eigen knoppen aanmaken. Deze worden apart voor iedere klant in de database opgeslagen. De knop "Goedkeuren" voor uw organisatie is hiermee een andere knop dan de knop "Goedkeuren" voor een andere klant. Iedere klant kan hier zijn eigen naam aan geven, en zelf bepalen of dit met of zonder hoofdletters geschreven wordt. Daarnaast kan de eindstatus ook anders zijn per klant zelfs voor een knop met dezelfde naam. 

 

@FBB Zorgboog Dit is ook de reden waarom het niet mogelijk is om een retour-knop weer te geven. Wij kunnen er niet vanuit gaan dat iedere klant deze knop heeft, of dat iedere knop hier hetzelfde is. Daarnaast hebben veel klanten ook meerdere retour knoppen. Zoals "Retour LG" of "Retour Mdw". Het is voor ons niet mogelijk om te zorgen dat de juiste knop wordt weergegeven op een formulier.

 

Als laatste zou dit ook de mogelijkheid geven om een mutatie een eindstatus te geven of retour te sturen voordat alle formulieren gezien zijn. Hoewel dit in sommige gevallen geen probleem zou zijn, kan dit in andere gevallen wel een probleem opleveren. Ook om deze reden tonen wij de status knoppen alleen aan het einde van de dialoog.