Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Leeggemaakte rubrieken op formulier in de WF Self Service en geëxporteerd naar Beaufort niet met de waarde 0,00 maar écht leeg exporteren (SLSR-I-578)

door Anonymous (Bijgewerkt ‎21-03-2023 11:04 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Afgewezen

Bij het leegmaken van een rubriek op een formulier in een workflow in de Selfservice wordt er toch een waarde geëxporteerd, namelijk 0,00 . Dit is niet wenselijk. Je wilt in Beaufort de rubriek echt leegmaken.

7 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: SLSR-I-578
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Hoi Sita, dit komt me niet bekend voor. Heb je misschien de defaultwaarde gevuld? Of bij Self Service > Beheer > Formulierdefiniteis > Rubrieken de defaultwaarde van deze rubriek gevuld?

Wat je zou kunnen doen om dit te overrulen is javascript return('') in de pre of post gebruiken.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Aanvullend: dan exporteert hij altijd een lege waarde. Je zou er ook een conditie voor kunnen zetten als hij alleen een lege waarde moet exporteren, wanneer er 0.00 uitkomt. Dan ziet het er zo uit en zou ik het in de postbewerking zetten.

var a=v_A12345#;

if (a==0.00) {x=''}

else {x=a}

return(x)

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Deze klant en meerdere van mijn klanten maken gebruik van de PY en PZ rubrieken in Selfservice. Hiermee generen we het automatisch stopzetten van een bedrag. Bijvoorbeeld P00013 heeft de waarde 100. Door op PZ0013 een datum op te geven wordt er automatisch een toekomstmutatie aangemaakt met een 0, echter dit geeft vervuiling in je database. Je zou willen dat er een lege maak mutatie in de toekomst wordt gegenereerd.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Nieuw

Beste Anoymous,

 

Dit idee krijgt de status 'afgewezen'. Maar dat doen we alleen om de ideeen schoon te houden. Er is inmiddels namelijk een vergelijkbaar idee (Tijdelijke mutaties PZ rubrieken Self Service lege waarde ipv waarde 0 (uitbreiding rubrieken waarbi...).


Dat idee heeft meer stemmen (kudo's) en inhoudelijk iets meer uitleg. We zullen dus verdere opvolging aan dit idee geven via dat idee.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen