Mijn Communities
Help
MirjamZ
CONTRIBUTOR **

Leidinggevende op medewerkerkaart tonen

door MirjamZ (Bijgewerkt ‎03-03-2023 12:36 door Remco te Ronde VISMA )
Status: Alternatief aanwezig

We maken gebruik van Usermanagement in HR Core (in huis) en van Self Service. Nu heb ik het verzoek gekregen om de manager weer te geven op de medewerkerskaart in Self Service. Op dit moment is dat niet mogelijk omdat er geen specifieke rubriek voor leidinggevenden is.

9 Opmerkingen
door Daniel_van_Bendegem
Status changed to: Status: In onderzoek

Beste @MirjamZ,

 

Bedankt voor het aanmaken van dit idee. Onze excuses voor het lange wachten op een reactie. Vanuit het opschonen van de Ideeën portal hebben wij dit idee besproken.

 

Helaas is het voor ons onduidelijk waarom dit een aanvulling is. Graag zouden wij hier meer informatie over krijgen. Een medewerker weet als het goed is wie zijn/haar manager is. Net zoals een manager weet wie zijn/haar medewerkers zijn. De enige andere optie die wij zien zijn de HR medewerkers. Echter kunnen deze inzien wie de manager voor iedere afdeling is. 

 

In welke gevallen zou de medewerkerskaart een uitkomst bieden om te achterhalen wie de manager van een medewerker is?

 

Als er een duidelijke reden is om dit toe te voegen dan zal ik dit verder met mijn collega's bespreken om te zien wat hiervoor mogelijk is. Alvast bedankt voor de aanvullende informatie.

Hanneke Wiersma
CHAMPION *
door Hanneke Wiersma

@Daniel_van_Bendegem 

 

Bij ons is deze wens ook aanwezig.

 

Natuurlijk zullen medewerkers wel weten wie hun leidinggevende is. Maar bij ons is het voor de collega's van de personeelsadministratie een wens. Zij weten dit niet van alle medewerkers.

 

Ik ondersteun @MirjamZ bij deze wens!

Jeroen Coret
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret

Het opzoeken van de leidinggevende in hr core is ook niet bepaald gebruikersvriendelijk. In de regel zoek je een medewerker op via Salarisadministratie/Werknemer en dan zou je vervolgens de OE op moeten zoeken in de OE structuur om de leidinggevende te achterhalen. Deze wens geldt wat mij betreft dan ook voor hr core om dat bijvoorbeeld inzichtelijk te maken op het scherm in- en uit dienst.

In Self Service zou het voor iedere rol naast Medewerker en Manager zelf een toegevoegd waarde kunnen zijn.

Lydia vd Noort-Velten
CONTRIBUTOR **
door Lydia vd Noort-Velten

Dit zou idd heel praktisch zijn voor de HR-medewerkers. 

Onze HR-medewerkers halen al hun info van de medewerkerkaart. 

 

MirjamZ
CONTRIBUTOR **
door MirjamZ

Beste @Daniel_van_Bendegem 

Ik heb dit verzoek gekregen van HR medewerkers en van PSA medewerkers. Zij maken gebruik van de medewerkerkaart om informatie op te zoeken.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Beste @MirjamZ (en anderen die hebben gereageerd),

 

Samen met mijn collega @Daniel_van_Bendegem hebben we dit idee verder geanalyseerd. Zaken waar we bijvoorbeeld naar hebben gekeken zijn:

  • Hoeveel roltoewijzingen zijn er gemiddeld actief op één afdeling? (= gemiddeld 4)
  • Zien we grote afwijkingen van dit gemiddeld? (= ja, we zien circa 10 organisaties die méér dan 25 roltoewijzigen per afdeling hebben)
  • In hoeverre wordt altijd de standaard rol MGR gebruikt en ook andere organisatie specifieke rollen?
  • Hebben we een alternatief binnen Youforce beschikbaar?

Uit de antwoorden blijkt dat de wens om de medewerkerkaart de naam van de leidinggevende/manager te tonen veelal voortkomt om HR-medewerkers dit inzicht te geven. Wij denken dat daarvoor betere alternatieven zijn.

 

Het meest gebruikelijke alternatief is de HR medewerker toegang te geven tot Youforce Reporting. Daarin is het standaard rapport 'roltoewijzing' beschikbaar. Daarmee kan een HR medewerker eenvoudig zien per afdeling wie de manager is. Maar ook anderen rollen worden daar overzichtelijk weergegeven.

RemcoteRonde_0-1669982187537.png

 

 Je kunt ook overwegen om de HR medewerker toegang te geven tot de organisatiestructuur van HR Core Beaufort of tot het Youforce portaal logboek 'historie roltoewijzing'. Maar wij vinden de variant via Youforce Reporting het meest gebruiksvriendelijk.

 

Daarom wijzigen we dit idee naar 'alternatief aanwezig'.

 

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@MirjamZ 

 

Wij hebben hier in het verleden een flow voor laten aanmaken door een consultant van Visma|Raet want deze vraag speelde ook bij ons. Dan kan de HR medewerker of bv. een salarisadministrateur op deze tegel klikken en zoekt de juiste persoon op, net als bij de medewerkerskaart en krijgt dan onderstaande in beeld:

 

cvanstijn_0-1669984448819.png

Formulier:

cvanstijn_1-1669984532933.png

En dan bij de pre en pro vul je onderstaande:

 

var a = GF_Manager()
return(a);

 

door Remco te Ronde

Inderdaad goede toevoeging @cvanstijn. En als je van nog creatieveren java-scripts houdt kan je dit veld ook nog tonen in een meer leesbare volgorde. Waarschijnlijk werkt onderstaande script daarvoor prima:

var manager=(GF_Manager());
var eerstekomma=(manager.indexOf(','));
var laatstekomma=(manager.lastIndexOf(',')+1);
var ruimtetussenkomma=(laatstekomma - eerstekomma);
var voorletters=(manager.substr(laatstekomma+1,5));
var achternaam=(manager.substr(0,eerstekomma));
if(ruimtetussenkomma == '1') {y=voorletters + ' ' + achternaam} else
if(ruimtetussenkomma !='1') {y=voorletters + (manager.substr(eerstekomma+1,ruimtetussenkomma-2))+ ' ' + achternaam};
return(y);

 

Maar houdt er altijd rekening mee dat het 'trucje' zoals @cvanstijn ook nadelen heeft. Bijvoorbeeld in het geval er twee MGR's op een afdeling staan werkt het al niet zoals je verwacht. Maar het is inderdaad verder een prima suggestie.

MirjamZ
CONTRIBUTOR **
door MirjamZ

@cvanstijn @Remco te Ronde  Dank beiden voor de tips, met deze java-scripts kom ik wel verder.