Mijn Communities
Help
Noor Anneveldt
CONTRIBUTOR ***

Lening opvoeren en in termijnen terugvorderen

door Noor Anneveldt
Status: Bestaat al

Wij zouden graag zien dat het mogelijk wordt om een lening op te voeren, welke dan in termijnen teruggevorderd kan worden. Bijvoorbeeld een bedrag van €1000,-  dat vervolgens in 5 termijnen van €200,- wordt teruggevorderd bij de medewerker.

5 Opmerkingen
Eddie Veltman1
CONTRIBUTOR ***
door Eddie Veltman1

Hallo Noor, zie de GEMAL Handleiding , het hoofdstuk Lening!

Noor Anneveldt
CONTRIBUTOR ***
door Noor Anneveldt

Dag @Eddie Veltman1 ,

Bedankt voor je reactie. Echter heeft Visma zelf bij ons aangegeven dat we hier een idee voor kunnen inschieten op de community, omdat dit nog niet mogelijk is. Wellicht is onze vraag net anders dan de mogelijkheden die er nu zijn.

Waar vind je deze handleiding waar dit volgens jou in staat? 
Alvast bedankt!

Eddie Veltman1
CONTRIBUTOR ***
door Eddie Veltman1

Hallo Noor, ik ga er vanuit dat jullie GEMAL gebruiken in combinatie met Beaufort. Voor een lening gebruiken wij invoercode P00647 met het bedrag van die lening, bijv. € 1000,=  variabel vast te leggen in Beaufort, met invoercode P00194 leggen wij het bedrag van de aflossing vast, bijv. € 200,=. Het saldo van de lening is te volgen op de salarisstrook.

Maar ik denk dat je vraag meer bedoelt is of er een procedure/formulier in YouForce bestaat waar je dit mee aan kunt sturen.

Dat is er volgens mij niet, dus een kudo voor het idee!  Groet, Eddie Veltman

door Frank JHM Poell

Hallo @Noor Anneveldt en @Eddie Veltman1 , In HR Core Beaufort is dit zoals beschreven inderdaad al mogelijk. Wat betreft de opmerking 'Maar ik denk dat je vraag meer bedoelt is of er een procedure/formulier in YouForce bestaat waar je dit mee aan kunt sturen'  zal ik deze wens doorsturen naar mijn collega's van HRSS.

 

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Bestaat al

Hoi @Noor Anneveldt ,

 

De beproefde methode van @Eddie Veltman1 werkt prima ook als je die rubrieken middels een Self Service formulier en proces verwerkt. Een actuele stand van de lening is alleen te achterhalen middels de salarisstrook en/of Youforce Reporting. Dit is echter een volledig klanteigen, specifieke inrichting om te gebruiken omdat er ook aanvullende inrichting moet worden gedaan/gecontroleerd. Daarmee valt het binnen het domein van consultancy en beheerders om zelf in te richten. Dat zou ook zo gepiept kunnen zijn als het interne proces helder is.