Mijn Communities
Help
Thi Dinh
CONTRIBUTOR **

Log voor Workflows in Self Service

door Thi Dinh
Status: Afgewezen

We missen een log waarin we terug kunnen lezen wat er binnen een workflow is gebeurd.

Zo kunnen we achterhalen wanneer er wijzigingen zijn geweest en wie de wijzigingen heeft aangebracht in de workflow. 

1 Opmerking
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Thi Dinh,

 

Als ik je vraag zo lees dan lijkt dit te gaan om een verzoek om binnen een workflow te kunnen zien welke gebruiker welke rubriek op welk moment heeft gewijzigd. Een dergelijke logging zou zeer omslachtig zijn, niet alleen om te maken maar ook om te lezen. Daarmee zou iedere mutatie in een waar boekwerk veranderen, wat de gebruiksvriendelijkheid en de performance niet ten goede zou komen. Wellicht dat je op het forum met andere beheerders wil overleggen hoe zij dit afvangen. HR Self Service is er juist op gericht om alleen bewerkrechten toe te kennen aan gebruikerstypen (eindgebruiker/professional) én per activiteit. Bij een zuivere inrichting zou dan ook weinig vraag moeten bestaan over wie een gegeven heeft gewijzigd.

 

Mocht je vraag toch gaan over de workflowdefinitie dan geldt eigenlijk hetzelfde principe qua bewerkelijkheid van het toevoegen en lezen van een dergelijke logging. Er zijn zo veel verschillende mogelijkheden tot het wijzigen van inrichting dat dit moeilijk vast te leggen is. Ook omdat je voor de volledigheid dan diezelfde logging nodig hebt op dialogen, formulieren en controles. Wellicht dat je uit de voeten kan met het periodiek draaien en opslaan van het inrichtingsrapport om op die manier terug te kunnen blikken in het verleden.

 

Vanwege de andere prioriteiten zal ik daarom het idee ook moeten wijzigen naar Afgewezen. Ik hoop dat dit je er niet van weerhoud om mee te blijven denken in andere mogelijke verbeteringen.