Mijn Communities
Help
Marjet
CONTRIBUTOR ***

Logging op verzonden e-mails

door Marjet (Bijgewerkt ‎25-03-2024 12:13 door Marjet )
Status: Afgewezen

Goedemiddag,

 

Wij lopen er regelmatig tegenaan dat medewerkers aangeven een bepaalde email niet te hebben ontvangen. We kunnen nergens controleren of deze e-mails wel of niet verzonden zijn. Het kan gaan om een automatische notificatie of een emailtemplate met of zonder bijlage.

 

Bijvoorbeeld: er staan twee managers op een afdeling. In een workflow wordt er een email (template) gestuurd naar de manager. Deze zou naar beide moeten gaan, maar regelmatig geven medewerkers aan dat een van hen de email ontvangen heeft. (Ticket reeds aangemaakt en doorgezet naar PD)

 

Wat echter heel handig zou zijn is als wij aan onze kant ook kunnen zien welke e-mails uitgestuurd zijn. In de workflow in Self Service kan ik alleen zien dat er een email naar een manager gestuurd is als er een bijlage bij de email zit, en dan nog kan ik alleen zien dat de mail naar "manager" gegaan is, niet naar welke gebruiker(s). Op notificaties hebben we helemaal geen zicht .

 

Het zou handig zijn als er een logging komt op de uitgestuurde e-mails, zodat we terug kunnen zoeken of er wel een email uitgestuurd is en daarmee beter kunnen onderzoeken waar het probleem zit wanneer mensen aangeven geen mail te hebben gehad.

6 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Marjet , Hierover zijn al meerdere ideeën aangemaakt. Zie Logging van verzenden aanvullende mail uit workflo... - Visma Community en mijn reactie daarop:

 

14-02-2023 11:39
 door Gea Bussink-Veerbeek

Zie ook 

- Re: E-mails niet verzonden vanuit workflow - Visma Community

Overzicht verstuurde e-mails vanuit Self Service (... - Visma Community

- Inzicht in verstuurde e-mails vanuit de workflow (... - Visma Community

 

Gezien de vele likes op al deze posts is er een grote behoefte aan logging van de e-mail verzending. Echter in geen van deze items een bijdrage van een  @Visma-member. 

 

Intussen is er wel reactie vanuit Visma: deze ideeën zijn in onderzoek. Maar hoe het er nu voor staat?

We 'loggen' onze e-mailverzending met een lege bijlage - logdocument genaamd - , maar we constateren bij sommige workflows, dat er niet gelogd wordt, maar dat de mail wel verstuurd is. Het probleem met de niet verzonden e-mails zou zijn opgelost, maar daarin zijn we afhankelijk van het 'piepsysteem'. Kortom: we hebben er geen grip op.

 

AngelaHeins
CONTRIBUTOR *
door AngelaHeins

@Marjet @Gea Bussink-Veerbeek 

 

Sluit ik me bij aan

Marjet
CONTRIBUTOR ***
door Marjet (Bijgewerkt ‎26-03-2024 09:38 door Marjet )

@Gea Bussink-Veerbeek Dank, ik heb in de verkeerde rubriek gezocht en geplaatst.. 🙈 

In Self Service al bekend zie ik inderdaad. Zal daar nog even aanvullen ook, een workaround met een logging-bijlage vind ik niet gebruiksvriendelijk richting de gebruiker en bovendien zou ik willen weten aan wie de bijlage verzonden is. Dus niet alleen "manager", maar de naam of emailadres van de betreffende persoon. Dan kan ik zien of alle managers de mail ontvangen hebben.

 

Update: aangevuld in Logging van verzenden aanvullende mail uit workflo... - Visma Community

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Marjet , geen probleem. Je gaf mij de gelegenheid om naar de andere posts te verwijzen en dat levert weer likes op. Hoe meer likes .... 😉

door Sabine Koelewijn

Hoi @Marjet,

Bedankt voor je idee! Vanuit het Youforce portaal is dit niet iets wat we aan kunnen passen en daarom heb ik je idee doorgezet naar het Self Service team. 

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Marjet,

 

Omdat intussen het bestaande idee al gevonden en aangevuld is, sluit ik dit idee. Opvolging hierin zal vanuit het bestaande idee worden opgepakt.