Mijn Communities
Help
MarvinTergooi
CONTRIBUTOR ***

Medewerkerkaart - uitdienst uitsluiten

door MarvinTergooi
Status: Afgewezen

Ik zou graag de mogelijkheid hebben om bij een medewerkerkaart in te stellen dat enkel medewerkers in dienst worden getoond. Net zoals je dat kan doen bij een normaal formulier. Het lijkt mij niet conform AVG dat een leidinggevende inzicht heeft in persoonsgegevens van medewerkers die niet meer in dienst zijn.

 

Stel dat ik nu uit dienst ga en volgend jaar krijgen we een nieuwe manager, dan kan de nieuwe manager bij mijn persoonsgegevens, bereikbaarheidsgegevens, salarisgegevens, terwijl hij helemaal mijn leidinggevende niet is omdat ik allang uit dienst ben, dat lijkt mij niet conform AVG.

 

Bij het personeelsdossier en normale Self Service formulieren is dit wel goed geregeld, kan dat bij de medewerkerkaart ook geregeld worden?

1 Opmerking
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Dag @MarvinTergooi,

 

Ik begrijp je insteek en ons uitgangspunt is privacy als standaard. Daarom staat het filter ook automatisch op alleen Indienst. Echter zijn er situaties waarin het wenselijk of nodig is als werkgever (in sommige gevallen als leidinggevende) om inzicht te hebben in bepaalde informatie. Dit kan van alles zijn, zoals het na de laatste werkdag nog persoonlijke eigendommen op de werkplek vinden en de medewerker op de hoogte willen stellen. Dit kan ook bij de overgang van een nieuwe manager zijn. Ook kan het simpelweg gaan om een medewerker die een aansluitend maar nieuw dienstverband krijgt. Wij kunnen als systeem niet bepalen welke dienstverbanden wel en niet getoond moeten worden na uitdienst, en zijn van mening dat dit de zuiverste manier is van het beschikbaar stellen van data waarbij wij wel de inactieve dienstverbanden standaard filteren.