Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Mijn vervanging voor managers koppelen aan activiteitenprofiel of instellingsnummer/CEA nummer (SLSR-I-129)

door Former Member
Status: Bekend probleem

Onze organisatie heeft één gezamenlijke Youforce omgeving ingericht voor verschillende organisatie. Sommigen hebben dezelfde CEA-nummer en dus een eigen instellingsnummer en een enkeling heeft ook een eigen CEA-nummer. Elke organisatie heeft binnen Selfservice  wel een eigen activiteitenprofiel voor de manager ingericht, welke vanuit Beaufort via usermanagement gekoppeld is aan de rol van de manager.

Als een manager "mijn vervanging" aanzet, ziet hij ook alle managers van de andere organisaties en zou dan ook per ongeluk een manager van een andere organisatie kunnen kiezen als zijn vervanger.

Wij vinden het correcter als de groep van managers waaruit gekozen kan worden, ook gekoppeld is aan het  juiste activiteitenprofiel, of de juiste instellingsnummer in combinatie met CEA-nummer. 

Als er nog vragen zijn of andere oplossingen mogelijk zijn, dan hoor ik die graag!

Met vriendelijke groet,

Sandra van den Nieuwendijk

8 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Mede om die reden hebben wij afgezien van Usermanagement. Het is omslachtig, maar alle LG's staan bij ons vastgelegd als Eindgebruiker, waarbij in het veld 'Afdeling organisatorische eenheid' het getal corresponderend met de organisatie in de organisatiestructuur wordt vastgelegd. Daardoor zien zij vanaf dat nummer in de organisatiestructuur naar de laagste laag toe alle medewerkers bij het vastleggen van een nieuw dienstverband en kunnen alleen vervangers behorend bij dezelfde organisatie worden gekozen.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dank voor je reactie. Het veld "afdeling organisatorische eenheid" leggen wij naast usermanagement ook al vast aangezien je niet wilt dat een medewerker per ongeluk overgeplaatst kan worden naar een andere organisatie/instellingsnummer. Blijft vervolgens staan dat alle managers van alle organisaties/instellingsnummers binnen onze omgeving gekozen kunnen worden als "mijn vervanger".

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Sandra,

Wij leggen naast het nummer ook per LG of iedereen die een afwijkende taak heeft binnen Self Service, ook het CEA-nummer, instellingsnummer en groepsnummer vast. Daardoor - denk ik - kun je voor vervanging alleen kiezen voor personen binnen je organisatie.Bij het overplaatsen kan ook niet gekozen worden voor een o.e. buiten de organisatie.

 

Ariejan Boon

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Wederom Ariejan, dank voor je reactie!!! Wij werken met 1 groep. Ik zal jullie werkwijze binnenkort eens bespreken met Raet. Misschien kunnen wij dan ook het probleem bij ons tackelen.

Groet, Sandra

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Goeiemorgen Ariejan,

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Goeiemorgen Ariejan'

Even nieuwsgierig, wij lopen nl tegen hetzelfde aan. Dat groepsnummer is denk ik hetgeen zorgt dat je iets kunt indelen. Iedereen komt bij ons vanuit usermanagement wel in de juiste werkgever, maar iedereen zit in groepnummer 1. Wij kunnen dit niet wijzigen. Kun je dat ergens instellen, of kun jij dat denk je alleen, omdat je het juist niet via usermanagement laat lopen?

Alvast dankjewel!

Marjolein van de Zuidwind

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Bekend probleem

Beste @Former Member ,

 

Sinds het indienen van dit idee zijn er veel ontwikkelingen geweest in Self Service. Rondom 'vervanging' hebben wij recent een volledige nieuwe functionaliteit gerealiseerd in de Youforce app & desktop. In het nieuwsbericht Vervolgstappen vervanging hebben we meer toelichting hierop gegeven. Ook hebben we vanuit 1e Algemene update PD HR Self Service 01-11-2022 toegelicht dat we op termijn vanuit Self Service willen gaan aansluiten op deze nieuwe centrale 'vervanging'.

 

Concreet betekent dit:

  • We sluiten dit en alle andere ideeën op het Self Service ideeën forum rondom 'vervanging'. We geven de status 'bekend probleem'. Er zal echter geen aanpassing meer worden gedaan aan de huidige werking van 'vervanging' in Self Service. Innovatie op 'vervanging' vindt plaats in de nieuwe centralere vervanging functionaliteit.
  • We vragen de gebruikers van de nieuwe functionaliteit regelmatig feedback in de app met een vraag 'hoe eenvoudig was het om vervanging in te stellen'
  • In alle interactie met beheerders van Youforce en op basis van eventueel nieuwe/vergelijkbare ideeën op Ideeën forum van de Youforce app bepalen we verdere verbeteringen.
door Remco te Ronde

Inmiddels is door @Gea Bussink-Veerbeek een vergelijkbaar idee toegevoegd aan het ideeën-forum van de Youforce app. Deze is te vinden via: Vervanging kunnen beperken op opdrachtgevernummer.

 

Mocht dit idee ook gewenst zijn voor jou? Stem dan vooral op het idee en geef toelichting hoe het in jullie organisatie werkt.