Mijn Communities
Help
Peter Mekel
CONTRIBUTOR ***

Mutaties automatisch verwijderen nadat medewerker 7 jaar uit dienst is

door Peter Mekel
Status: Alternatief aanwezig

In HRSS zijn ontzettend veel mutaties terug te vinden. Al deze mutaties moeten tot 7 jaar na uitdiensttreding van een medewerker bewaard worden.

Kan HRSS zo worden ingericht, dat mutaties automatisch verwijderd worden als een medewerker/dienstverband 7 jaar uit dienst is? 

3 Opmerkingen
peterdevette
CHAMPION *
door peterdevette

Volgens mij is dit maar een deel van de oplossing. Uit het bronsyteem zouden de gegevens verwijderd moeten worden of in ieder geval anoniem gemaakt moeten worden. Is dat gebeurd, dan is volgens mij het probleem met de mutaties in HRSS ook opgelost.

door Bas Menken - Gemeente Leiden (Bijgewerkt ‎10-05-2022 09:05 door Bas Menken - Gemeente Leiden )

Als je in beaufort bij selectie dv HRSS (P05009) op V zet dan worden ook de mutaties verwijderd uit self service. Dit zou je dan jaarlijks met een inleesbestand kunnen doen voor de medewerkers die 7 jaar uit dienst zijn.

 

Wij verwijderen alle HRSS mutaties na 7 jaar ongeacht of de medewerker uit dienst is of niet. stukken uit HRSS die van belang zijn worden al opgeslagen in het PD

 

 

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Peter Mekel,

 

Inderdaad de suggestie die @Bas Menken - Gemeente Leiden is de meest logische werkwijze. HR Core Beaufort is het bron-systeem voor je HR data. Daar kan je op dienstverband niveau na x periode (b.v. 7 jaar) kiezen om alle gegevens uit Self Service te laten verwijderen. Dit gaat via de rubriek P05009.