Mijn Communities
Help

Mutaties verplaatsen naar de juisten OE

door Paul Wevers - Ikazia
Status: Afgewezen

Wij laten mutaties aanmaken via actieve signalering. Deze mutaties worden aangemaakt op de dan bekende OE, echter regelmatig neemt de leidinggevende geen besluit omdat de medewerker in de betreffende periode overgeplaatst wordt. 

Nu moeten we de mutatie verwijderen en opnieuw aanmaken.

Het is gewenst om het afdelingsnummer van de mutatie aan te kunnen passen zodat deze als nog bij de juiste leidinggevende komt.

Is het mogelijk daar een beheerproces van te maken zodat de beheerders/geautoriseerde personen dit kunnen aanpassen?

3 Opmerkingen
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Paul Wevers - Ikazia

Dat klinkt als een vrij omslachtige functie voor het systeem. Niet dat ik het niet begrijp, maar ik zie dit niet als realiseerbaar qua prioriteit/belang en de hoeveelheid werk die het gaat behelsen. Ik weet niet om hoeveel verschillende workflows het gaat, maar mogelijk dat je er een soort van overplaatsing van maakt, obv input van de professional?

door Paul Wevers - Ikazia

Hoi @Christiaan Sluis,

Bij een verkeerd gekozen afdeling kan ik de overplaatsing nog voorstellen, maar in de situaties die ik bedoel gaat het om medewerkers die actief zijn. Er wordt een mutatie aangemaakt en daarna worden ze overgeplaatst.

Met mijn simpele brein zo ik denken dat alleen het OE nummer van de mutatie aangepast moet worden, maar ik ken de structuur van de HRSS database niet.

Groet,

Paul

door Christiaan Sluis

Hoi @Paul Wevers - Ikazia,

Met een dergelijke verschuiving krijg je dan dat dit ook andere autorisaties moet triggeren, andere Inboxtaken op basis van die autorisaties, en om het netjes te doen moet er een logging worden bijgehouden van wie welke mutatie, wanneer van welke OE naar welke OE heeft verplaatst. Deze logging moet dan in de Audit trail of een eigen overzicht komen, omdat je als beheerder ook moet verklaren waarom een verzonden "Informeren" email niet meer klopt, Signalering bij inactiviteit mogelijk moet worden bijgewerkt en dan laten we nog even in het midden of er documenten of aanvullende e-mails zijn ingericht die dan wel/niet opnieuw moeten worden verstuurd.

Ik hoop dat met bovenstaande ik je niet ontmoedig, maar help te begrijpen waarom sommige schijnbaar eenvoudige zaken, soms toch in de hele keten wel ingewikkelder blijken.