Mijn Communities
Help
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Nieuwe functie in 1 handeling toevoegen aan meerdere afdelingen/OE's

door Lieke Sterk Huis (Bijgewerkt ‎31-03-2023 10:02 door Remco te Ronde VISMA )
Status: In onderzoek

Wij hebben een junior functie aan ons functieboek toegevoegd en nu moet deze gekoppeld worden aan al onze behandelgroepen en dat zijn zeker 25 afdelingen/OE’s. 

Helaas moet dit één voor één ingevoerd worden. Dit vergt veel tijd!

Graag zie ik dat we dit in één handeling kunnen doen door het aanvinken van de betreffende afdelingen.

8 Opmerkingen
Paul Wevers CG
CONTRIBUTOR **
door Paul Wevers CG

Helemaal mee eens....importeren van functie zou erg prettig zijn!

Fvdzanden
VISMA
door Fvdzanden

Als het gaat om een rol die je aan de organisatorische eenheid wilt koppelen kan dat ook via de procedure 700010 Roltoewijzing persoon. Afhankelijk van of de oe's onder 1 bovenliggende eenheid vallen kan het echt in 1 keer. Als de OE's hangen onder diverse andere OE's kan het ook meer handelingen vergen. Maar wel veel sneller dan als dat je dit via de OE structuur zou doen.

Lisette
CONTRIBUTOR *
door Lisette

Hoi Lieke,

 

Wij hadden een soortelijke vraag. We hadden 5 functies die we aan +/- 80 afdelingen moesten koppelen. Het liefst zou je dit natuurlijk gemakkelijk zelf kunnen/willen doen. Maar we mochten een datafix bij de servicedesk aanvragen. We hebben hierbij de functiecodes en afdelingcodes doorgegeven. De servicedesk heeft daarna vrij snel de functies aan de afdelingen gekoppeld.

 

Groetjes,

Lisette

Jan_Laurijsen
CHAMPION *
door Jan_Laurijsen

Als de servicedesk dit vrij snel kan snap ik niet waarom deze functionaliteit niet binnen Self Service Beheer beschikbaar wordt gemaakt.

Paul Wevers CG
CONTRIBUTOR **
door Paul Wevers CG (Bijgewerkt ‎16-05-2022 15:18 door Paul Wevers CG )

Volgens mij wil je niet afhankelijk zijn van de servicedesk. Als het te druk is zijn dit de eerste dingen die blijven liggen.

Ben het met @Jan_Laurijsen eens.

Waarschijnlijk hebben ze er geen interface voor en doen ze het rechtstreeks met een SQL script.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Fvdzandenhet gaat niet om roltoewijzingen, maar om een functie aan diverse OE's. 

@Lisette , dank je voor je workaround via de servicedesk.

Ik ben het ook eens met @Jan_Laurijsen dat het een beheerder dit ook zou moeten kunnen.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

De status van dit idee is geüpdatet naar ‘In onderzoek’ en er is een relevant label toegevoegd. Reden hiervoor is dat we in 2022 volop zijn begonnen met Youforce clean up ideeën. Voor Self Service hebben we meer dan 600 verschillende ideeën bekeken en beantwoord.

 

Via ‘Nieuws’ verstrekken we regelmatig informatie over de ontwikkelingen van Self Service, zoals in de laatste 4e Algemene update PD Self Service.

 

Om een weloverwogen antwoord te kunnen geven op dit idee combineren we dit met vergelijkbare ideeën met hetzelfde label. Voorbeelden van deze categorieën zijn:

  • Autorisatie en roltoewijzing
  • E-mail
  • Inzet formulier
  • Koppeling Personeelsdossier

 

We zullen de aankomende maanden gaan bepalen of we een dergelijke categorie kunnen toevoegen aan de roadmap voor Self Service. Zodra we dat hebben bepaald zullen we dit idee een definitieve status geven. Dit kan dus zowel ‘realisatie waarschijnlijk’ worden maar ook ‘afgewezen’.