Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Notificaties voor taken die in MIjn taken staan (SLSR-I-384)

door Anonymous
Status: Alternatief aanwezig

Wanneer een leidinggevende een actie in zijn te doen-lijst heeft staan, krijgt hij daarvoor een berichtje in zijn mailbox (mits ingesteld natuurlijk). Maar wanneer er een nieuwe taken in Mijn taken bijkomt, ontvangt hij daar geen mail van. Het zou mooi zijn als je ook voor deze taken kunt instellen dat de betrokkene daarover geïnformeerd wordt via de mail.

2 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Je zit dan altijd op de scheidslijn tussen informeren en teveel informatie. Lastig. 

Misschien pas een volgende mail gaan sturen als er minimaal 1 dag voorbij is?

Ariejan Boon
Carante Groep

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig
 

Hoi @Anonymous ,

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen Youforce clean up ideeën zijn meerdere collega's betrokken bij het analyseren en beantwoorden van de ideeën. Zo ook dit idee uit 2018. Dat is al weer 4 jaar geleden, maar gelukkig kan ik je wel gedeeltelijk nadere informatie geven.

 

Als Visma|Raet hebben we het huidige 'Youforce portaal' (met tegeltjes). Hierin zit de 'Mijn taken'. Als je vanuit 'Mijn taken' klikt op een workflow uit Self Service gebeurt dit in hetzelfde scherm. We hebben ook 'Home' als startpagina met 'Notificaties'.

 

Beide zullen vervangen worden door het nieuwe 'Mijn Youforce'. Meerdere organisaties helpen ons bij het ontwikkelen van 'Mijn Youforce'. Meer dan voorheen doen we zogenaamde gebruikerstesten met échte medewerkers en managers.

 

In deze gebruikerstesten bespreekt mijn collega UX-designer @Robin Massop samen met o.a. @Luuk_K en mijzelf heel specifiek de werking van de 'Inbox'. Daar is één van de onderzoeksvragen hoe dit zou samenwerken met de 'Inbox' uit de Youforce app. Want in de Youforce app starten we binnenkort met zogenaamde 'push-berichten'. We starten met het informeren van een medewerker dat een declaratie is afgewezen en opnieuw moet worden ingediend.

 

Technisch is het mogelijk om een 'manager' ook een push-notificatie te geven van een nieuwe taak. Zowel van taken die hij/zij kan goedkeuren in de Youforce app (zoals een declaratie) als van een taak die hij op Youforce-desktop moet doen (zoals het maken van een Plan-van-Aanpak voor een zieke medewerker). 

 

Uit de huidige interviews weten we nog niet wat managers ervan vinden als zijn/haar mobiel gaat trillen als er iets nieuws is te doen in Youforce-desktop. Maar via meerdere interviews met managers hopen we daar achter te komen.

 

Het is weliswaar voorbarig, maar daarom geef ik het idee vast de status 'alternatief aanwezig'. Omdat we inderdaad voornemens zijn om de aankomende periode het nieuwe 'Mijn Youforce' als alternatief te gaan implementeren. We gaan géén aanpassingen meer doorvoeren in het huidige 'Mijn taken'. Alle innovatie zal plaatsvinden vanuit de nieuwe 'Inbox' uit  'Mijn Youforce'.