Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Persoonsnummer in Statistieken: alleen persoonsnummer geven! (SLSR-I-286)

door Former Member (Bijgewerkt ‎03-03-2023 12:48 door Remco te Ronde VISMA )
Status: Afgewezen

Als je een Excel maakt met Statistieken, komt daar een veld PersoneelsNummer in voor. Dat is echter niet het PersoneelsNummer, maar het PersoneelsNummer EN het dienstverbandvolgnummer. Als daar bijvoorbeeld staat: 2341, is het persoonsnr: 234, en het dienstverbandvolgnummer 1. Dat is misleidend en FOUT.

En dit bemoeilijkt een koppeling van de gegevens van de Excel-sheet met gegevens uit Beaufort. Ik doe dat bijvoorbeeld om emaliadressen uit B4 te krijgen, en te koppelen aan het Excel-bestand, zodat ik daar medewerkers mee kan gaan mailen om ze er op te wijzen dat oude declaraties gaan worden verwijderd.

4 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Met bizarre constructies kun je het dv_volgnummer er wel uithalen, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Een kolom apart zou wenselijker zijn.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Precies. En een objectieve fout in de programmatuur.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Het verbaast mij dat dit nog steeds een issue is. Ik moet nu eerst via een formule =LINKS(A1;LENGTE(A1)-1) het laatste getal (het dvb) verwijderen. Waar je  dan nog mee zit is dat je in die kolom alleen een formule hebt. Daar kan je geen berekeningen op loslaten. Je moet dan de gehele kolom selecteren, kopiëren en plakken als waarde. Dit moet niet nodig zijn. Graag als twee aparte kolommen. 

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Former Member,

 

Stapje-voor-stapje komen we dichter bij het doe van Youforce clean up ideeën. Dit idee is exact gelijk aan:

Youforce statistieken personeelsnummer wordt weergegeven inclusief dienstverbandnummer 

Dat idee heeft iets meer inhoudelijke informatie.

 

Om het ideeën forum overzichtelijk te houden sluit ik dit idee. Het is dus niet 'afgewezen' op inhoudelijke gronden, maar op basis van de dubbeling. Ik zie dat @Lieke Sterk Huis en @Rianne van der Linden jullie hebben gestemd op dit idee, maar nog niet op Youforce statistieken personeelsnummer wordt weergegeven inclusief dienstverbandnummer

 

Wellicht nuttig om even je stem uit te brengen op dat idee.