Mijn Communities
Help

Popup meerdere dienstverbanden bij inactieve dienstverbanden

door Paul Wevers - Gemeente EHV
Status: Alternatief aanwezig

Bij meerdere dienstverbanden krijg je een pop-up om het te muteren dienstverband te selecteren.

 

Bij de verkorte in dienst procedure i.c.m. meerdere dienstverbanden hebben we te maken met een actief dienstverband en een inactief dienstverband (medewerker moet nog starten).

In deze situatie moet je dan eerst links onder op medewerker klikken en dan krijg je het keuze scherm.

 

Het is gewenst om in bepaalde gevallen (in ons geval bij verkorte indiensttreding) de pop-up altijd op te laten komen ongeacht of het dienstverband actief of inactief is.

2 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Paul Wevers - Gemeente EHV,

 

Samen met meerdere collega's hebben we dit idee bekeken. We snappen in welke situatie je tegen dit voorbeeld aanloopt. Na overleg hebben we besloten om in Self Service hier geen aanpassing voor te doen.

 

De reden hiervoor is dat we veel verwachten van het nieuwe MijnYoufoce. In dit voorbeeld heel specifiek van de 'geopende inbox' bij een medewerker die inlogt in Youforce. In het bericht 'Alle taken/notificaties zichtbaar in Mijn Youforce' hebben we laten zien hoe dat er nu uitziet maar ook hoe het er straks uit ziet. Dan zal een medewerker dus zowel openstaande workflows zien van een actief en inactief dienstverband.

 

Helaas bestaat de status 'Alternatief in toekomst aanwezig' niet op de community. Daarom heb ik het voor nu (een beetje voorbarig) al de status 'Alternatief aanwezig' gegeven. 

 

 

door Paul Wevers - Gemeente EHV

@Remco te Ronde Bedankt klinkt goed!