Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Ruimere resultaten bij zoeken op naam nieuwe medewerker (SLSR-I-375)

door Anonymous
Status: Afgewezen

Wanneer een nieuwe medewerker in dienst komt, wordt eerst gezocht of zijn gegevens al voorkomen in onze database. Wanneer de nieuwe medewerker echter Laçin heet, dan wordt er vaak gezocht op Lacin (zonder ç dus). Gevolg: de gegevens worden niet gevonden om het zoekcriterium niet exact overeenkomt.
Met name het zoeken op namen met bijzondere tekens is hierdoor bijzonder lastig omdat (een deel van) de geboortenaam exact moet matchen.

Wij zouden het prettig vinden wanneer het zoeken op naam wat ruimere resultaten geeft (dus ook namen die voor een groot gedeelte overeenkomen met het ingetypte zoekcriterium.

2 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Bovenstaande is inderdaad niet handig, hier lopen wij ook tegenaan, ook als deze medewerker gewoon in dienst is om deze te zoeken en je bv. een brief van het UWV krijgt (je kunt namelijk ook niet op BSN zoeken).

Bij een zoekactie op Lacin zou je dan ook Laçin dienen te krijgen.

 

door Daniel_van_Bendegem
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Anonymous,

 

Ik realiseer mij dat ik reageer op een idee dat niet recent is ingediend. (zie opschonen ideeën Youforce). Ik heb deze wens binnen het team besproken. Helaas zijn de aanpassingen die wij moeten doen om dit te realiseren behoorlijk ingrijpend. Er zijn meerdere processen die hiervoor aangepast moeten worden. Dit is iets dat wij niet binnenkort kunnen inplannen. Ik sluit daarom hiermee de melding.