Mijn Communities
Help
Esmiranda Vermeer
CHAMPION ***

Standaardfunctie + andere rubrieken met gegevenssoort functie beschikbaar in Self Service

door Esmiranda Vermeer
Status: In onderzoek

Onze wens is om informatie uit rubrieken met gegevenssoort ‘FU – Functie’ gekoppeld beschikbaar te maken in Self Service zodat dit bv op de medewerkerkaart getoond kan worden en in Self Service formulieren gebruikt kan worden.

Nu kunnen deze codes wel toegevoegd worden, maar tonen geen waarden omdat dit functiegebonden velden zijn i.p.v. persoons- of dienstverbandgebonden velden.

Beaufort/Salarisadministratie/Werknemer/Tabellen werknemer/Functie (en na klikken op Vervolg)

afb1.pngafb2.png

Zelf al gezien dat ook andere klanten hiervoor in het verleden een idee ingediend hebben, die beiden zijn afgewezen.

Het kunnen tonen van de standaardfunctie in self s... - Visma CommunityOpent een nieuw venster
Rubrieken uit referetietabellen beschikbaar maken ... - Visma CommunityOpent een nieuw venster

Opgelost: Functieschaal - Visma Community

Toelichting Gemeente Tilburg [zie ook ticket #59452349 waarin geadviseerd werd om toch weer een idee in te dienen]:

In verband met de overgang naar HR21 willen we de standaardfunctie zichtbaar krijgen in de medewerkerkaart en in Self Service. Ook andere velden in het Functievenster zijn interessant om in Self Service te kunnen gebruiken.  

Wij gebruiken momenteel het functieprofiel bv in de digitale arbeidsovereenkomst. Nu nog via een script in Self Service op basis van een stukje uit de functiecode welke verwijst naar het huidige profiel, maar bij overgang naar HR21 is dat niet meer mogelijk zonder de functiecodes te wijzigen.

Op zoek naar een oplossing liepen we tegen bovenstaand dilemma aan en in gesprek met gemeente Eindhoven herkende zij dit verhaal. Ook andere klanten blijkt in de community zijn hier tegenaan gelopen.

Voor nu zullen we waarschijnlijke een omslachtige workaround in moeten gaan richten met een aparte tabel van alle functiecodes met bijbehorende profielen, maar dat zou niet nodig moeten zijn omdat de informatie tenslotte al wel in Beaufort zit.

Toelichting Gemeente Eindhoven:

Binnen de Gemeente Eindhoven tonen we in Selfservice ook de standaard inschaling die hoort bij de functie met een script. Het zou wenselijk zijn dat we zonder tussen komst van een script dit kunnen weergeven in de formulieren en zichtbaar kunnen maken op overzichten in Selfservice.

9 Opmerkingen
Esmiranda Vermeer
CHAMPION ***
door Esmiranda Vermeer

@Jasper van den Berg - @Paul Wevers - Gemeente EHV 

@Remco te Ronde - Jij hebt ook op vorige ideeën gereageerd, dus tag je even.
Zie ook onze Servicemelding @#59452349 waarin aangegeven wordt dat het toch zinvol is om nogmaals een idee aan te maken.

door Remco te Ronde

Hoi @Esmiranda Vermeer ,

Geen enkel probleem dat je mij tagt. Inderdaad in vorige ideeen heb ik samen met enkele collega's gerealisseerd dat ieder Self Service idee (waaronder enkele oudere) voorzien werden van een reactie. 

Tegenwoordig is mijn collega Product Owner van Self Service (Christiaan) fanatiek in het opvolgen van nieuw binnen gekomen ideeen. Christiaan zal dus zorgen dat ook dit nieuwe idee van jouw verder wordt beoordeeld en voorzien van een reactie. 

Esmiranda Vermeer
CHAMPION ***
door Esmiranda Vermeer

@Remco te Ronde dankjewel voor het doorgeven. Ik zie dat @Christiaan Sluis ook actief bezig is inderdaad .

Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @Esmiranda Vermeer,

Dit onderwerp van aanvullende functiegegevens is momenteel in onderzoek. Daarbij gaat het voor nu om de Generieke functie zoals inderdaad bij HR21 bij Gemeente, en vergelijkbare systemen in andere sectoren.

Los van dat we extra gegevens moeten uitwisselen met HR Core, zoeken we ook naar de juiste wijze van presenteren. Hetgeen wat je vastlegt bij het dienstverband is immers de functie (P01107).

Ons plan is om dit iteratief uit te werken en per attribuut te kijken wat de waarde en het gebruik is, om te bepalen of we dit beschikbaar stellen.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION ***
door Esmiranda Vermeer

@Christiaan Sluis - bedankt voor de tussentijdse update. Dat is een mooi begin. Hopelijk volgt er nog meer, waardoor er geen workarounds verzonnen hoeven te worden door beheerders om dit nóg beter te kunnen gebruiken.

RobertBijlholt
CONTRIBUTOR ***
door RobertBijlholt

Een mooie ontwikkeling ! Ook in ons ziekenhuis en andere ziekenhuizen is er dringend behoefte om generieke functie te kunnen gebruiken als een functiegroep op de functie in de functietabel. En dat deze functiegroep in Selfservice formulieren en docs gebruikt kan worden. Het alternatief is een eigen rubriek en vraagt ontzettend veel werk dat Selfservice zelf  kan controleren of de gekozen operationele functie ook hoort in de gekozen functiegroep. 

Esmiranda Vermeer
CHAMPION ***
door Esmiranda Vermeer

@Christiaan Sluis - Dit bericht is overgezet naar de nieuwe community, maar met andere afbeeldingen?

Idea: Standaardfunctie + andere rubrieken met gegevenssoort functie beschikbaar in Sel

Ook de kudo's zijn niet mee overgegaan lijkt het. Is ook niet meer te zien van wie de kudo's afkomen, dus ook niet bij welke klanten dit nog meer speelt. Reacties in nieuwe community zijn nu ook van 'onbekende persoon'. 

@Jasper van den Berg - @Paul Wevers - Gemeente EHV 

Paul, in de nieuwe community heb je geen account meer per klant, maar had je vast al gemerkt.

Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis

Hoi @Esmiranda Vermeer,

Dankjewel voor het melden. Ik heb het doorgegeven aan de persoon die verantwoordelijk is voor de migratie.

Qua gebruikers was het niet mogelijk om dit te doen met een was-wordt tabel . Ik heb zelf wel een dump van de gegevens gemaakt zodat ik nog kan zien onder welke naam het oorspronkelijke idee was aangemaakt, maar ideaal is het niet.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION ***
door Esmiranda Vermeer

@Jan Dingemanse - bedankt voor je kudo, maar deze oude community is niet meer in gebruik.

Nieuwe locatie van dit idee in de nieuwe community:

Idea: Standaardfunctie + andere rubrieken met gegevenssoort functie beschikbaar in Sel