Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Takenlijst aanpassen en laten doorlinken (SLSR-I-326)

door Anonymous
Status: Alternatief aanwezig

Voorstel is om in de takenlijst een link op te nemen waardoor er automatisch een nieuw tabblad geopend wordt naar self service zodat zij beide (taken venster + self service) naast elkaar open kunnen hebben. Nu moeten ze heen en weer klikken, ze kunnen niet 1,2,3 zien wat zij moeten doen, handig zou zijn als er meteen een doorlink naar self service is ingebouwd zodat zij meteen de benodigde mutatie kunnen maken. Indien dit onmogelijk is zou het handig zijn om toch de signalering via de mail weer open te stellen zodat ze via de mail de signalering kunnen openen en dan in een ander tabblad self service open kunnen zetten. Nu is de combinatie van takenlijst in Youforce en email vanuit de actieve signalering niet mogelijk. Heel onhandig en gebruikersonvriendelijk.

1 Opmerking
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Anonymous ,

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen Youforce clean up ideeën zijn meerdere collega's betrokken bij het analyseren en beantwoorden van de ideeën. Zo ook dit idee uit 2018. Dat is al weer 4 jaar geleden, maar gelukkig kan ik je wel gedeeltelijk nadere informatie geven.

 

Als Visma|Raet hebben we het huidige 'Youforce portaal' (met tegeltjes). Hierin zit de 'Mijn taken'. Als je vanuit 'Mijn taken' klikt op een workflow uit Self Service gebeurt dit in hetzelfde scherm. We hebben ook 'Home' als startpagina met 'Notificaties'. Als je daar op een Self Service workflow opent gebeurt dat in een nieuw tabblad.

 

Beide zullen vervangen worden door het nieuwe 'Mijn Youforce'. Meerdere organisaties helpen ons bij het ontwikkelen van 'Mijn Youforce', waaronder jullie vanuit Kenter. Meer dan voorheen doen we zogenaamde gebruikerstesten met échte medewerkers en managers, waaronder ook vele vanuit Kenter.

 

In deze gebruikerstesten bespreekt mijn collega UX-designer @Robin Massop samen met o.a. @Anonymous en mijzelf heel specifiek de werking van de 'Inbox'. Tot nu toe is inderdaad het wel/niet werken met een nieuw tabblad/zelfde scherm altijd een van de belangrijke items in het onderzoek. 

 

Wat de meest wenselijke werking is kunnen we nu nog niet aangeven.  Maar weet dat er dus met de introductie van 'Mijn Youforce' heel specifiek wordt gekeken naar de werking van de 'Inbox' (taken & notificaties).

 

Het is weliswaar voorbarig, maar daarom geef ik het idee vast de status 'alternatief aanwezig'. Omdat we inderdaad voornemens zijn om de aankomende periode het nieuwe 'Mijn Youforce' als alternatief te gaan implementeren. 

 

De aankomende periode zal er vaker een nieuwsbericht over de voortang van 'Mijn Youforce' worden geplaatst op de Community van het Youforce portaal.