Mijn Communities
Help

Tekst van de memo opnemen in de email templates

door Paul Wevers - Gemeente EHV
Status: Bestaat al

Bij het maken van een template is het mogelijk om veel informatie mee te nemen. Zo was ik in de veronderstelling dat het veld Toelichting de memo tekst zou zijn die ingevuld wordt.

 

Het blijkt dat dat niet het geval is. Graag zouden wij de memo tekst mee willen nemen in de email naar de medewerker zodat deze niet in het archief hoeft te zoeken wat de reden is waarom een mutatie is afgekeurd.

 

Ik snap dat het de bedoeling is om dan de mutatie retour te sturenk, maar in de mutatieformulieren van Flexbenefits moet je afkeuren om de mutatie weer terug te laten gaan naar Flexbenefits. De medewerker weet nu gewoon niet waarom zijn mutatie is afgekeurd.

5 Opmerkingen
Lucie Appel
CONTRIBUTOR ***
door Lucie Appel

Weet niet of je het antwoord inmiddels hebt gevonden, maar het is zeker wel mogelijk om de memoteksten in mails op te nemen. Je krijgt dan wel alle memoteksten in de mail.

In templatebeheer: Rapportage > Samenvoegblok invoegen > Historie > Memotekst aanvinken > onderin selecteren wat je wilt, wellicht "Veldnamen rij toevoegen" uitvinken en Alinea zonder opmaak aanklikken, maar gewoon laten staan als je de memoteksten in een tabel wilt laten zien > OK. Je kunt ook een combinatie maken met het tijdstip, activiteit en de uitvoerende, etc. Dan is weergave in een tabel heel overzichtelijk, dan heb je eigenlijk een opsomming van wat er in de aanvraag allemaal is gebeurd inclusief datum en tijdstip en wie de actie heeft gedaan. Veel succes!

door Paul Wevers - Gemeente EHV

Dank je wel @Lucie Appel ik ga dit uitproberen!

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Bestaat al

Hoi @Paul Wevers - Gemeente EHV,

 

Ik wilde inderdaad hetzelfde aangeven als @Lucie Appel heeft gedaan (waarvoor dank!). Deze functionaliteit is beschikbaar vanuit de samenvoegblokken omdat het geen uniek gegeven/rubriek is.

De status van dit idee pas ik dus ook meteen aan naar Bestaat al.

door Paul Wevers - Gemeente EHV (Bijgewerkt ‎12-03-2024 07:08 door Paul Wevers - Gemeente EHV )

@Christiaan Sluis Waar heb ik dit antwoord dan niet gekregen via de Servicedesk. Daar krijg ik te horen: kan niet! Voeg maar een A00001 rubriek toe.

door Christiaan Sluis

@Paul Wevers - Gemeente EHV, die vraag kan ik niet beantwoorden omdat ik niet weet of de vraag daar goed is geïnterpreteerd op dat moment. Stel dat het gaat om een hele specifieke memo waarbij je niet (zoals met samenvoegblokken) meerdere regels door elkaar wilt laten lopen, dan is de A00001 tekstblok een prima optie.