Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Verbergen van de knop "auto" bij declaraties voor de medewerkers. (SLSR-I-675)

door Anonymous
Status: Gerealiseerd

De beheerder kiest de status van de knop, het is niet relevant dat de medewerker deze knop ziet.

4 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Grappige hierbij is dat we regelmatig vragen krijgen waarom daar 'auto'  staat. 'Ik heb toch doorgegeven dat ik op de fiets/met OV/etc.' kom. 

door Bastiaan Friederichs

Eind 2016 ook gemeld door @Anonymous :

Binnen declaraties waarbij gebruik gemaakt wordt van een rekenblad, kun je ervoor kiezen om bij iedere aanpassing direct alle velden opnieuw te laten berekenen, of om het opnieuw berekenen uit te stellen totdat je op de knop [Verder] klikt. Hiertoe klik je op de knop met de tekst 'Auto' waarbij er gewisseld wordt tussen wel/niet automatisch berekenen (visueel gemaakt met groen vinkje en rood kruis). Het blijkt dat 'Auto' in verband gebracht wordt met het type vervoer, hetgeen bij declaratie reiskosten niet zo heel raar is. Vandaar het verzoek om de naam te wijzigen naar 'Automatisch herrekenen' of, nog beter, de tekst door de beheerder te kunnen laten aanpassen. Dit zou goed kunnen binnen het formulier waar je nu al kunt inregelen of de knop standaard 'aan' of 'uit' moet staan.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Ingepland

Hi @Anonymous, goed punt.

Hoewel ik begrijp wat je bedoelt, twijfel ik heel erg om de knop weg te halen.
Ik vermoed dat een deel vd gebruikers de knop toch nog gebruikt in het geval dat het rekenblad niet reageert zoals deze zou moeten. (ik besef me ook dat tijdens het indienen er door het systeem - tijdens het indienen - alsnog een berekening wordt uitgevoerd, maar toch die twijfel...)

De term "Auto" vermijden lijkt me wel een hele voor de hand liggende - en kleine - wijziging. Ik ga aan het team vragen om dit in gang te zetten.

door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎19-10-2022 10:15 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status changed to: Status: Gerealiseerd