Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Verlof afschrijven op basis van vervaldatum zonder de verlofsoort te hoeven kiezen (SLSR-I-310)

door Former Member
Status: Bekend probleem

Het zou handig zijn dat als een medewerker verlof aanvraagt, deze geen keuze hoeft te maken van het soort verlof. Dat de verlofuren in een totaal verlofpotje komen en automatisch worden afgeschreven van het verlof wat het eerste gaat vervallen. Ook voorkom je hiermee dat medewerkers bij een bepaalde verlofsoort in de min komen en bij een andere nog ruim in de plus staan. Bepaalde verlofsoorten zou je dan uit moeten kunnen sluiten, zoals toegekend ouderschapsverlof bijvoorbeeld.

2 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Bekend probleem

We zijn inmiddels gestart met nieuwe ontwikkelingen rondom verlof als onderdeel van de Youforce app (en Desktop), meer info kun je lezen in dit nieuwsbericht.

We gaan zeker rekening houden met vervaltermijnen en meerdere verlofsoorten, zodat het veel makkelijker wordt voor een medewerker en er (hopelijk) ook minder fouten worden gemaakt.

CRodenburg
CONTRIBUTOR ***
door CRodenburg

Hey @Bastiaan Friederichs 

Bij ons speelt dit ook, mijn vraag is of de nieuwe ontwikkeling ook naar self service/mijn youforce komt of dat het enkel in de app gaat werken omtrent deze manier van verlof verwerking en of wij daar als beheerders dan de keus in krijgen hoe we dit inrichten of dat er 1 inrichting komt qua werking  van het systeem. Want voor elk verzoek om dit het systeem automatisch te laten regelen zie ik net zo goed een vraag binnen komen om dit vrij te kunnen kiezen.

Nogal een lastig vraagstuk over hoe je de inrichting precies regelt en zoveel mensen zoveel wensen dus vandaar de vraag over die vrije optie.