Mijn Communities
Help

Verlof zonder rechten niet tonen in het verlofoverzicht

door Paul Wevers - Gemeente EHV
Status: Bekend probleem

Wij hebben verschillende verlofsoorten in de verlofregeling die pas gevuld worden als de medewerker een aanvraag doet via Selfservice.


Bijvoorbeeld Aanvullend geboorteverlof en ouderschapsverlof.

 

Voor iedereen zijn nu alle verlofsoorten zichtbaar.

 

Graag zouden wij de verlofsoorten waar geen rechten voor zijn in het lopende jaar niet laten tonen zodat de medewerker alleen de informatie krijgt die voor hem van belang is.

4 Opmerkingen
Jeroen Coret
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret

Dit zou een hoop gedoe in de verlofregelingen schelen! Nu heb je vaak te maken met 2 versies van een verlofregeling, de gewone en dezelfde versie maar dan met aanvullend geboorteverlof erbij. Zeer onhandig.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Bekend probleem

hi @Paul Wevers - Gemeente EHV en @Jeroen Coret , mogelijk weten jullie van het initatief om verlof te (her-)ontwikkelen als onderdeel van de Youforce app (en Desktop); https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-APP/Vervolgstappen-verlof/ba-p/509447

Hebben jullie al een oplossing in gedachten? Het is immers wel relevant om voor de overige verlofsoorten wel te weten als je op 0 staat...

door Paul Wevers - Gemeente EHV

@Bastiaan Friederichs 

 

Mijn voorstel zou zijn:

 

Als totaal recht = 0 EN huidig saldo = 0 dan niet tonen.

 

@Jeroen Coret  en @Anonymous wat vind jij?

 

De geel gemarkeerde regels zou ik dan niet willen zien:

PaulWeversGemeenteEHV_0-1668967090332.png

 

Stel dat er op bijvoorbeeld koopverlof iets bij geboekt wordt zal het totaal recht ongelijk aan 0 zijn en getoond moeten worden

Stel dat er op bijvoorbeeld Koopverlof verlof aangevraagd wordt dan is deze negatief en dus ook ongelijk aan 0.

 

 

 

 

 

Jeroen Coret
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret

@Paul Wevers - Gemeente EHV en @Bastiaan Friederichs Ik kan mij vinden in het voorstel van Paul. Wanneer we dit kunnen realiseren wordt het onderhoud aan de verlofregeling in hr core makkelijker en het overzicht voor de medewerker een stuk beter.

 

Wanneer we daarna ook nog een verbetering in de vervaldata kunnen doen zou het nog beter worden