Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Verlofaanvraag blokkeren bij niet voldoende uren (SLSR-I-95)

door Former Member
Status: Bekend probleem

Wanneer een medewerker verlof aanvraagt maar niet voldoende saldo heeft in dat potje, krijgt de medewerker een melding. Wanneer de medewerker op "verder" klikt, wordt deze aanvraag alsnog verzonden en komt de medewerker voor dit verlofsoort in de min te staan. Wanneer het formulier niet alleen een melding geeft maar geblokkeerd kan worden, wordt de medewerker verplicht het verlof op te nemen uit een potje waar wel voldoende saldo is. Het in een ander idee genoemde verlof opnemen uit verschillende potjes in 1 formulier zou het helemaal compleet maken.

9 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dit is volgens mij op te lossen door een controle aan het formulier te hangen. Dan kan het formulier alleen ingedient worden als de controle geen foutmelding meer geeft.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dat leek mij ook. Ik heb Raet gebeld of dit mogelijk was en zij zeiden van niet. Vandaar mijn wens dit mogelijk te maken.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Als wij, en ieder ander bedrijf die dit wel wil, een controle in het formulier zetten, hebben andere bedrijven daar toch geen last van?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Volgens mij is het  niet de vraag of er een harde controle ingevoerd kan worden, maar een facultatieve functie: per organisatie kun je dan bepalen of je deze controle aan of uit wil.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

 Ik zie dat dit idee al meer dan een jaar open staat en hoop dat dit alsnog wordt opgepakt. Want ook wij lopen hier tegen aan tijdens de implementatie van SS en verlof. Wij willen niet dat het verlofsalodo negatief kan staan. Er is nu geen mogelijkheid om dit "aan en uit" te zetten. Het resultaat is dat je moet gaan controleren of er geen negatieve saldo's ontstaan. Doe je dit niet dan loop je het risico dat een medewerker meer verlof opneemt dan dat ze hebben en dat in een nieuw jaar het negatieve saldo wordt verrekend. Dan kan een medewerker onder het minimum van de wettelijke 20 dagen komen in ons geval. Aan de voorkant dichtzetten lost het controleren en achteraf corrigeren in ieder geval op.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik had al eerder een Idea ingediend, maar er wordt helaas niets mee gedaan, wij zitten hier ook heel erg mee. Als ik het navraag krijg ik als antwoord dat dit probleem geen prioriteit heeft, terwijl de aanpassing naar mijn idee niet heel complex moet zijn!

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Nog beter zou zijn om alle verlofsoorten op volgorde van vervallen af te schrijven, zonder dat de medewerker een keuze hoeft te maken welke verlofsoort hij in wil zetten. Dan zou er uiteindelijk een blokkade kunnen zijn als de medewerker in de min zou komen als hij alle verlofsoorten reeds heeft ingezet.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Is er al een aankomstdatum voor een oplossing bekend?

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Bekend probleem

We zijn inmiddels gestart met nieuwe ontwikkelingen rondom verlof als onderdeel van de Youforce app (en Desktop), meer info kun je lezen in dit nieuwsbericht.

Omdat we ervoor gaan zorgen dat het systeem meerdere verlofsoorten zal ondersteunen in 1 aanvraag EN rekening houd met vervaltermijnen ga ik er vanuit dat de wens voor een blokkade bij een negatief saldo niet heel relevant is.

We zien vast een nieuw idee verschijnen in de Youforce app community op het moment dat blijkt dat de controle alsnog heel handig zou zijn.