Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Verlofaanvraag met negatief saldo weigeren (SLSR-I-495)

door Former Member
Status: Bekend probleem

Het is nu mogelijk om een verlof aanvraag in te dienen die uiteindelijk op basis van het huidige saldo een negatief saldo veroorzaakt.

 

Het is niet wenselijk dat een medewerker een negatief saldo creëert in de verlof administratie. 

 

Wij zouden graag zien dat het mogelijk is om een harde controle in te bouwen op het negatieve saldo verlof.

6 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Nog mooier is het, als je zoals in Roosterplanning het verlof op 1 hoop kunt vegen en de medewerker niet meer zelf hoeft aan te geven waarvan het verlof opgenomen wordt. Je kunt dan instellen welke verlofsoort het 1e vervalt en daar start je dan mee. Heb je dan uiteindelijk geen saldo meer, dan kun je geen aanvraag meer indienen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

In Self Service kun je nu bij verlofinstellingen per verlofsoort aangeven of de saldocontrole moet worden uitgevoerd. Hieraan kun je een kolom toevoegen, zodat de klant een keuze heeft om de saldocontrole uit te voeren en het wel of niet mogelijk te maken om negatief saldo toe te staan.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

een uitbreiding op de instellingen dat niet alleen gecontroleerd wordt maar een extra vinkje  dat het blokkerend moet werken zou al voldoende zijn.

Jolanda van Logten
CONTRIBUTOR ***
door Jolanda van Logten

Storend is het voor de bedrijfsvoering dat negatief saldo mogelijk is bij indienen verlof. Het zou fijn zijn als het je kunt instellen dat het blokkerend als je onvoldoende saldo hebt en dat je proces niet verder kan indienen. Optie dat het mogelijk is voor de leidinggevenden om verkeerden te weigeren zou ook goed zijn.

Monique80
CONTRIBUTOR ***
door Monique80

In het kader van voorkomen is beter dan genezen zou inderdaad per verlofsoort ingesteld moeten kunnen worden of het mogelijk is voor een medewerker op "verder" te klikken na de waarschuwing en dus een negatief saldo te veroorzaken of dat er een harde blokkade komt om een negatief saldo te voorkomen.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Bekend probleem

Ik wijzig de status in "Bekend probleem" omdat ik niet de indruk wil wekken dat we dit idee gaan afwijzen.

In tegenstelling, we gaan dit oplossen, maar niet in Self Service.
Inmiddels zijn we gestart met het toevoegen van Verlof aan de Youforce App (en Desktop), zie dit bericht: https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-APP/Vervolgstappen-verlof/ba-p/509447

De methode zoals @Anonymous deze beschrijft is in grote lijnen wat we van plan zijn; de vervaltermijnen meenemen zodat de medewerker een aanvraag kan doen uit meerdere verlofsoorten.

Ondanks die verbetering kan het natuurlijk alsnog voorkomen dat een verlofsoort ontoereikend is. Ik zal dit idee opnemen als notitie zodat we daar een oplossing voor kunnen bieden (het "extra vinkje" zoals aangegeven door anderen)