Wanneer een workflow start vanuit actieve signalering worden de scripts op het formulier niet uitgevoerd. Als je een e-mail wilt sturen vanuit deze stap in de workflow, dan kan deze alleen "harde tekst" bevatten en geen bewerkingen.
Of het helemaal juist is dat ik dit idee de status 'gerealisseerd' kan geven durf ik niet volledig met 100% zekerheid te zeggen. Maar zojuist heb ik het volledige proces vanuit HR Core Beaufort Online -> Self Service doorgetest. Daaruit lijkt het dat zowel 'default waarden', 'pre-bewerkingen' als 'post-bewerkingen' worden uitgevoerd zoals je verwacht.
Logging dat de workflow is gestart uit HR Core Beaufort
Inhoud formulier
Inhoud template
Zou je het opnieuw willen testen met de door jullie gewenste workflow, scripts en template en laten weten of het net zo werkt als hierboven beschreven?
@Remco te Ronde mijn ervaring is dat de scripts wel worden uitgevoerd, maar deze niet bruikbaar zijn in een gekoppelde template. Ik heb begrepen dat als de workflow wordt geactiveerd, er daarna nog een bewerking moet plaatsvinden om de "berekende waarde" in het document op te kunnen nemen. Je kunt dus alleen opgehaalde waarden uit Beaufort in je template opnemen.
Ook bijvoorbeeld de resumé tekst wordt netjes in het formulier gegenereerd, maar is bij direct afronden van de workflow niet zichtbaar in Self Service. De status zou dus nog niet gerealiseerd moeten zijn.
Vervelend dat jouw ervaring is dat het niet goed doorwerkt in de template. Dan is inderdaad de status 'gerealisseerd' niet juist.
In mijn eerdere reactie heb ik geprobeerd alle scenario's te laten zien. Dus zowel een 'defaultwaarde', 'pre-bewerking' en 'post-bewerking'. In het voorbeeld zie je bijvoorbeeld een "berekende waarde" van het aantal uren uit HR Core Beaufort +2.
Hieronder vind je (geknipt en geplakt uit het inrichtingsrapport) hoe het ingericht is, inclusief de scripts. Als jij wil nagaan waarom het niet werkt in jullie omgeving met de templates dan zal ik de status van dit idee aanpassen en met mijn collega's onderzoeken wat we mogelijk kunnen verbeteren.
Workflows
Debiteurnummer
Groepnaam
Naam
Geldig van
Geldig tot en met
Uitsluiten startmenu
Formulier of dialoog type
Formulier of dialoog naam
Tabblad
Startactiviteit
Activiteit
Notificatie ontvangen
Gebruikers informeren
Notificatie verzenden
Vervolg activiteit
Eindstatus
Knop
Knop conditie rubriekcode
Knop conditie operator
Knop conditie waarde
Gegevens wijzigbaar
Autorisatie 2e afdeling
Signalering na inactiviteit(dagen)
Korte beschrijving van de bijlagen
Bijlage verplicht
Confirmatie tekst
Memo toevoegen
Onderdruk controle op verplichte bijlagen
4030143
Sandbox omgeving PD Exp Government
Test workflow start signaal met template
15-08-2022
01-01-1900
Nee
D
_Test Actief signaal start workflow_dialoog
Contract
Ja
Signalering uit HR Core
Nee
Nee
Nee
*afgekeurd
verzenden
Ja
Nee
0
Nee
Nee
Workflows met templates
Debiteurnummer
Groepnaam
Naam
Activiteit
Notificatie ontvangen
Gebruikers informeren
Gebruikers informeren onderwerp
Gebruikers informeren template
Knop
Notificatie verzenden
Notificatie verzenden onderwerp
Notificatie verzenden tekst
Notificatie verzenden template
Raet online docs template
Vast adres
Rol
Conditie rubriekcode
Conditie operator
Conditie waarde
Aanvullende e-mail template
Aanvullende e-mail onderwerp
Digitaal ondertekenen
Bijlagen naar dossier
Bestemming bijlagen
Template: Document overschrijven
Template: Handtekeningpositie op het document
Template: Digitaal ondertekenen
Template: Bestemming (doc soort)
4030143
Test workflow start signaal met template
Signalering uit HR Core
Nee
Nee
verzenden
Nee
Voorbeeld template.pdf
Geen Email
Nee
Automatisch
aanvOvereenkomst
Ja
0
Nee
Dialogen
Debiteurnummer
Groepnaam
Dialoognaam
Dialoogtype
Eerste formulier
Raet online op mobiel
Filter indienst
Filter soort loner
Filter fulltimer
Wijze export
Stap start
Stap nummer
Stap eind
Conditie
4030143
_Test Actief signaal start workflow_dialoog
G
_Test Actief signaal start workflow_formulier_1
0
Alle
Alle
Alle
Bestand
1
Formulieren
Debiteurnummer
Groepnaam
Formulier
Volgnummer
Rubriekcode
Prompt
Weergave
Infoblok Type
Verplicht
Exporteren
Defaultwaarde
Weergave PSA/AK
Weergave mdw/mgr
Bewerking
Formuliertype
Hoofdlettergebruik
Stam - variabel
4030143
100
A00001
<b>Test default waarde
label
Nee
Nee
readonly
readonly
G
stam
4030143
120
A00001
Deze rubriek wordt zeer divers (ge)(mis)bruikt
infoblok
Nee
Nee
<p>Hieronder krijgt de rubriek Primaire functie (P01107) een default waarde 9999999 Test ambtenaar. Maar omdat deze rubriek reeds een waarde heeft zal er als het goed is niets gebeuren.</p>
readonly
readonly
G
stam
4030143
140
P01107
Functie
text
Nee
Ja
9999999
readonly
readonly
G
stam
4030143
160
A00001
infoblok
Nee
Nee
<p>Hieronder krijgt een rubriek Toelage (P00013) een default waarde van 12,50. Als deze rubriek geen waarde heeft bij een dienstverband krijgt deze de default waarde</p>
readonly
readonly
G
stam
4030143
180
P00013
Toelage 1
getal
Nee
Ja
12,50
readonly
readonly
G
stam
4030143
300
A00001
<b>Test pre-bewerking
label
Nee
Nee
readonly
readonly
G
stam
4030143
320
A00001
infoblok
Nee
Nee
<p>Hieronder wordt de rubriek Uren per week (P01109) via een pre-bewerking gevuld met het huidige aantal uren + 2 uur</p>
readonly
readonly
G
stam
4030143
340
P01109
Uren per week
getal
Ja
Ja
readonly
readonly
PRE: var oudeuren=Number(GF_WRB('P01109')); var nieuweuren= Number(oudeuren) + 2; return (nieuweuren);
G
stam
4030143
500
A00001
<b>Test post-bewerking
label
Nee
Nee
readonly
readonly
G
stam
4030143
520
A00001
infoblok
Nee
Nee
<p>Hieronder wordt de rubriek Arbeidsrelatie (P01102) via een post-bewerking gewijzigd naar U (Uit dienst)</p>
In het voorbeeld wat ik heb getest wordt via een 'post-bewerking' de arbeidsrelatie veranderd in de 'U / Uit dienst'. En in deze test ging dat ook goed door naar de template. Dus ook de 'post-bewerking' lijkt goed door te werken.
@Remco te Ronde Dank voor de terugkoppeling. Ik ga het zelf nog eens uitproberen. Deze mogelijkheid biedt namelijk erg veel mogelijkheden om collectief mutaties uit te voeren, brieven en mail te versturen aan bijvoorbeeld medewerkers en deze brieven direct in het dossier te archiveren.
Ik heb eerder bij een zorgorganisatie een proef gedaan met het automatisch laten berekenen van de km afstand op basis van de snelste route via self service. De workflow werd via actieve signalering automatisch gestart en direct afgehandeld.
De berekening werd wel uitgevoerd en kwam ook in Beaufort terecht.
Echter bij het uitvoeren voor alle medewerkers (een aantal maanden later), kwam de nieuwe waarde die in het formulier wel berekend was, uiteindelijk toch niet in Beaufort terecht. Volgens de servicedesk zou er een uitvoerende stap in moeten staan, welke bij het direct afronden ontbreekt.
Als er inderdaad toch een reden is dat het niet werkt dan verander ik de status natuurlijk weer terug van 'gerealiseerd' naar 'in onderzoek'. Wellicht dat de export niet goed werkt. Of dat er er nog een verschil zit tussen alleen een formulier (zonder dialoog). Als jij het test en je vindt iets wil je mij dan informeren.
En natuurlijk als jij ook concludeert dat het volledig werkt dan hoor ik het ook graag als bevestiging.
Super fijn dat jij en je collega zo veel tijd hebben gestoken in het testen. Op basis van jullie aangeleverde gegevens heb ik geprobeerd om e.e.a. te reproduceren. Want het voelt vreemd als er een afwijkende werking is bij een bepaald gegevens soort (numeriek).
Tijdens het reproduceren zag ik dat verschillende gegeven soorten, zoals numeriek, wel correct
Graag help ik om samen te achterhalen waarom het bij jullie helaas niet werkt. Er zijn 2 plekken waar ik aanraad om te kijken:
Ga naar het export bestand in J:\RAET\INTRACOM\BACKUP en zoek het export bestand op van de test workflows in Self Service
Zit ED0880 niet in het export bestand? Kijk dan goed Formulierdefinitie / Formulieren naar de rubriek ED0880. Staat die niet toevallig bijvoorbeeld 2x in het formulier dialoog? En kijk ook na in Beheer / Formulierdefinitie / Rubrieken of 'indirect muteren' aan staat.
Zit ED0800 wel in het export bestand? Kijk dan in het log bestand van HR Core Beaufort waarom de import is afgekeurd.
Heb je beide nagekeken en kan je niks vreemds vinden? Maak dan een ticket aan bij het ServiceCenter waarin je zowel het mutatienummer als het export bestand meestuurt. En help mijn collega's van het ServiceCenter op weg door ook even te verwijzen naar deze Community post. Dat helpt hen bij het verder analyseren.
Dat is balen. Als je even een ticket aanmaakt bij het ServiceCenter dan kunnen mijn collega's met diepgaande Self Service kennis op basis van dat ticket dieper de inrichting analyseren. Hopelijk ontdekken we dan samen waarom het nog niet werkt en welke mogelijke verbetering we kunnen doen.
U moet een geregistreerde gebruiker zijn om hier een opmerking toe te voegen. Als u al geregistreerd bent, moet u zich aanmelden. Als u zich nog niet hebt geregistreerd, moet u zich registreren en aanmelden.