Mijn Communities
Help
Monique80
CONTRIBUTOR ***

Volgorde van mappen uit p-dossier gelijk trekken met die in Self Service voor handmatig uploaden

door Monique80
Status: Gerealiseerd

Wij hebben bij het indiensttredingsproces 8 verplichte bijlagen. Deze moeten naar verschillende mapjes dus kunnen niet op automatisch worden gezet. Bij het selecteren van de juiste mappen, komt de volgorde van de mappen niet overeen met de inrichting van de mappen in het personeelsdossier, waardoor er veel tijd verloren gaat met het zoeken naar de juiste map. De kans op fouten wordt hierdoor ook groter. Graag de volgorde van de getoonde mappen bij het uploaden in Self Service overeen laten komen met de inrichting van de mappen in het P-dossier OF de mappen binnen Self Service op alfabetische volgorde tonen.

5 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Monique80 , wij hebben hierover al vanaf 2016 een call lopen die twee keer ten onrechte is afgesloten omdat het probleem opgelost zou zijn. De prioriteit is laag, omdat het aangetast zou zijn voor één gebruiker, maar dat is dus niet zo. Ik heb in mijn melding verwezen naar dit artikel. Als iedereen die hiervan last heeft ook een melding aanmaakt met een verwijzing naar dit artikel, dan wordt er misschien eindelijk iets gedaan aan dit probleem.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek (Bijgewerkt ‎14-09-2022 10:37 door Gea Bussink-Veerbeek )

Ik was verrast vandaag een mail te ontvangen dat het probleem nu ineens is opgelost, nadat ik een verwijzing naar dit artikel in de community had gemaakt. Helaas is het nog maar gedeeltelijk opgelost: alleen in de workflowdefinitie, nog niet in de workflows zelf, maar het kan dus wel. Hopelijk wordt er nu doorgepakt om het probleem op alle fronten op te lossen.

door Rianne van der Linden

@Gea Bussink-Veerbeek  Inderdaad bijzonder. Zeker omdat het juist in de workflows nog nuttiger is. In de workflowdefinitie stel je als beheerder de juiste map in principe slechts één keer in. Daarna hoef je er niet meer naar om te kijken. 

In de workflow moeten de (PSA) gebruikers steeds opnieuw een map kiezen (en in het voorbeeld van @Monique80 zelfs meerdere mappen in één mutatie). 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Rianne van der Linden , @Monique80 , nadat ik de melding had heropend werd deze weer afgesloten omdat ik in de melding alleen een voorbeeld van de Workflow definitie had ingevoegd. Maar ik verwees ook naar een melding die in 2018 onterecht was afgesloten en die ik toen niet meer kon heropenen. In díe melding (die al liep vanaf 21-11-2012!) had ik de situatie beschreven voor het selecteren van een plek in het PDOL bij het handmatig opslaan van documenten vanuit de workflow. Melding opnieuw heropend (voor de zoveelste keer) en er is nu toch gevraagd om nadere informatie. De aanhouder wint, zullen we maar zeggen ...

door Daniel_van_Bendegem
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Beste @Monique80 

 

Bedankt voor het indienen van uw idee. Onze excuses dat het zo lang heeft geduurd om hier een reactie op te geven. Inmiddels zijn er aanpassingen gedaan. Hierdoor wordt de lijst van de PDOL mappen nu op alfabetische volgorde weergegeven. Ik sluit hiermee dit idee met de status gerealiseerd.