Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Voor het toekennen van een rol kunnen zoeken op het accountnummer en niet alleen op naam (SLSR-I-482)

door Former Member
Status: Afgewezen

Bij het toekennen van een rol (profiel) wordt op naam gezocht. De naam is niet altijd uniek (Jansen, Vries, Bakker, Pieter etc. met vaak ook dezelfde voorletter) met als gevolg dat een persoon onterecht een autorisatie toebedeeld krijgt (security issue).

Wanneer er ook gezocht kan worden op het Youforce account, dan is dit een extra check. En dus zeer wenselijk. Zeker bij grotere organisaties. 

1 Opmerking
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Former Member (en anderen die op dit idee hebben gestemd),

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen het bericht Youforce Cleanup ideeën zullen meerdere Visma|Raet collega's de aankomende tijd helpen in de beoordeling van de ideeën. En ik besef me dat 2019 al lange tijd geleden is. Sorry voor de late reactie.

 

Voor alle rollen die ''eindgebruiker'' zijn werkt de autorisatie via roltoewijzing HR Core Beaufor --> Self Service. Alleen voor PSA-gebruikers werkt dit niet. Wij zijn van mening dat het verstandig is om dus alle ''eindgebruiker''-rollen vanuit de organisatiestructuur in HR Core Beaufort te laten komen. 

 

Zelfs bij een hele grote organisatie zal je dan nog maximaal 50 - 75 PSA-gebruikers overhouden. Daarvan zijn de namen gelukkig vaker uniek.