Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

Werkpatroon laten doorwerken in verlofaanvragen

door Gea Bussink-Veerbeek
Status: Gerealiseerd

Er is in Self Service een nieuw formulier te maken waarin een medewerker het werkpatroon kan doorgeven (Het werkpatroon en werkrooster laten vullen vanuit... - Visma Community).

 

Dit werkt prima, maar we kunnen het (nog) niet toepassen. Daarom hebben we het nog niet in gebruik genomen.

 

We zouden graag zien, dat in de verlofaanvraag bij verlof per dag het aantal uren uit het werkpatroon al is ingevuld, zodat een medewerker alleen hoeft te wijzigen als afwijkende uren worden opgenomen. Helemaal mooi als dit ook doorwerkt in de Verlof app die nog in ontwikkeling is (Het werkpatroon en werkrooster laten vullen vanuit... - Visma Community)

6 Opmerkingen
Natalja Klavers
CONTRIBUTOR ***
door Natalja Klavers

Helemaal met Gea eens. We willen graag dat het werkpatroon vanaf de start datum doorwerkt in werkrooster tot en met 31-12-yyyy. Dat de werkrooster automatisch gegenereerd kan worden, dan wordt ook verlofoverzicht in HRSS bijgewerkt.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Bestaat al

Beste @Gea Bussink-Veerbeek en @Natalja Klavers,

 

Wij hebben in onze testen gezien dat deze functionaliteit werkt naar behoren. Dat was immers een deel van waarom we werkpatroon toegankelijker wilden maken. Daarvoor moet je wel het vinkje aan hebben staan bij Verlofvoorstel (te vinden onderaan de pagina van Beheer > Systeem > Verlofinstellingen).

ChristiaanSluis_0-1677235984062.png

Zouden jullie willen controleren of dit aan staat? Als dit aan staat, het werkpatroon en werkrooster gevuld is bij de betreffende medewerker en het toch niet werkt, dan ontvangen we graag een ticket om het met jullie te kunnen onderzoeken.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Christiaan Sluis het vinkje stond inderdaad uit. Ik heb het aangezet en een test gedaan. En het werkt. Dat is mooi. 

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Fijn om te horen @Gea Bussink-Veerbeek.

Ralph
CHAMPION **
door Ralph

@Christiaan Sluis ik heb het formulier ook ingericht. In HRSS gekozen voor verlofvoorstel.

Als je nu een verlofaanvraag doet dan toont deze wel de uren per dag op basis van het werkpatroon, maar de dagen waarop een medewerker wordt blijkbaar bepaald aan de hand van P00448 

Bij medewerker is aangestuurd

Ralph_0-1680601040705.png

Werkpatroon

Ralph_1-1680601075213.png

In de verlofaanvraag geen voorstel op woensdag en juist wel op maandag

Ralph_2-1680601151486.png

Je moet dus ook P00448 bijwerken? (het genereren van een werkrooster is niet wenselijk)

Dit kan ik zelf wel toevoegen als bewerking op het nieuwe type formulier.

Hoor graag of voornoemde bevinding correct is en dat idd P00448 moet worden bijgewerkt. Indien ja, wordt dit dan toegevoegd aan het nieuwe type formulier?

 

Ralph
CHAMPION **
door Ralph

@Remco te Ronde @Christiaan Sluis 

Omdat vanuit dit formulier een aanpassing op P00448 niet mogelijk is, heb ik in een dialoog een vervolgformulier gekoppeld. Deze is alleen voor type gebruiker PRO. Echter, het lijkt erop dat je op een formulier van het type DP geen eigen rubrieken kan toevoegen?

Ralph_0-1681292181534.png

Op positie 500 heb ik een A00001 toegevoegd die het type gebruiker toont middels GF_GebruikerType()

Op het formulier wordt echter de rubriek gevuld met 02-01-2023 ?!

Ralph_1-1681292314045.png

Klopt het dat er geen eigen rubrieken kunnen worden toegevoegd? (althans iigv niet een A00001)

Zo ja, waarom niet?