Mijn Communities
Help
Sita Wennekes
CHAMPION **

Zelf aanpassen van kolommen in formulier bij rubrieken toekennen

door Sita Wennekes
Status: Afgewezen

Wanneer ik nu een ""formulier" open en ga naar "Rubrieken toekennen" en er is een Infoblok toegevoegd zie ik bij de Defaultwaarde de omschrijving als één regel. Wanneer deze regel dan extra lang is heb je geen goed overzicht meer. Voorgaande heb ik gemeld bij support van Visma waar ik het antwoord kreeg dat dit een wens is van andere klanten.

Wanneer dat het geval is, is het dan niet handiger om de klant zelf te laten kiezen of ze de kolommen smaller of breder willen zien in het formulier bij "Rubrieken toekennen"? Voor mij is dit echt niet werkbaar.

SitaWennekes_0-1744629902899.png

10 Opmerkingen
Marianne Hiemstra
CONTRIBUTOR ***
door Marianne Hiemstra

Dat zou ik een mooie oplossing vinden. 

Ik heb weliswaar een groot beeldscherm, maar ik moet als beheerder steeds naar rechts scrollen om te zien of een rubriek op read only, hidden of input staat. En dan maar hopen dat ik op dezelfde regel blijf.  Heel lastig voor beheerders en kan me niet voorstellen dat een beheerder dit wenst. Als je de tekst wil lezen van het infoblok, dan open je deze toch.

MaaikevEijk
CONTRIBUTOR ***
door MaaikevEijk

Het wijzigen van de volgorde van de kolommen zou ook kunnen helpen. waar bij de kolommen "Weergave PSA/AK" en "Weergave mdw/mgr" naar voren worden gehaald. bijvoorbeeld na Exporteren.

door Paul Wevers Consultancy

Vind de optie van @MaaikevEijk ook wel een goede. Het is nu heel lastig lezen in de formulierendefinitie.

Sita Wennekes
CHAMPION **
door Sita Wennekes

Het voorstel van @MaaikevEijk is ook een mooie oplossing. Wat kan er?

Marianne Hiemstra
CONTRIBUTOR ***
door Marianne Hiemstra

@MaaikevEijk  goede optie

Jo-lean
CHAMPION *
door Jo-lean

Goedemorgen @Sita Wennekes,

Wat gek dat jij te horen hebt gekregen dat dit een wens is. In mijn beleving is dit een ongewenst gevolg van de optimalisaties die ze aan het uitvoeren zijn op Self Service. Ik werk als consultant voor meerdere klanten en merk dat dit bij de ene klant ineens wel speelt en bij de andere niet, of in productie niet maar in de sandbox bijvoorbeeld wel. Er is dus geen  peil op te trekken.
Een van mijn klanten heeft een call aangemaakt en daarin is aangegeven dat ze het niet kunnen reproduceren maar dat dit nu bij PD ligt... Ik hoop dus zeker wel op een oplossing vanuit Raet want dit is idd niet werkbaar!

Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Sita Wennekes,

Dit is inmiddels doorgesproken tussen Support en Ontwikkeling en er was sprake van een misverstand. Wij hebben inderdaad hiervoor een ticket in behandeling, waarbij het in eerste instantie lastig bleek te reproduceren. Het speelt immers, zoals @Jo-lean aangeeft, niet overal. Onze insteek is om dit via het ticket op te lossen en ook in deze situaties de lengte vast te stellen. Derhalve wijs ik dan ook het idee af, omdat het gaat om het herstellen van de functionaliteit. Om uniformiteit te kunnen bieden willen wij namelijk niet de kolomvolgorde wijzigbaar maken, maar werken aan overzicht,

Marianne Hiemstra
CONTRIBUTOR ***
door Marianne Hiemstra

Dit is niet werkbaar! 😩

Ik ga dit opnemen met onze Succesmanager.

Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Nieuw

@Marianne Hiemstra volgens mij begrijp je mij verkeerd? Het wordt afgewezen als idee omdat het erkend wordt als probleem en als zodanig ook via het kanaal "tickets" wordt opgepakt.

Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Met mijn laatste opmerking heb ik de status per ongeluk naar "Nieuw" gezet. Dit moet "Afgewezen" zijn, terwijl wij nu werken aan de oplossing.