Mijn Communities
Help
Jiska_KVK
CONTRIBUTOR **

Zelf de melding bij concurrency kunnen aanpassen of doorlinken

door Jiska_KVK
Status: In onderzoek

Bij het indienen van verlof kan een medewerker maar 1 flow tegelijkertijd actief hebben. Dat is logisch en wenselijk, want je wilt natuurlijk niet 2 aanvragen door elkaar laten lopen. 

Het zou echter wel heel handig zijn dat de foutmelding die de medewerker krijgt, aanpasbaar is, wordt aangevuld met instructies of dat je kan doorlinken naar een FAQ of een korte instructie zodat het duidelijker voor de medewerker wordt hoe de melding op te lossen is. Nu komen de vragen bij beheer uit terwijl het heel simpel op te lossen is

10 Opmerkingen
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Nieuw

Hoi @Jiska_KVK,

 

Het concept van doorlinken wil ik meteen wegstrepen vanwege de afhankelijkheden, maar ik hoor wel graag wat je precies mist in de standaard en hoe je het voor je ziet om zelf de tekst te schrijven: op workflow niveau, op algemeen niveau, etc.

Dan kan ik dat meenemen in de beoordeling van deze wens.

door Paul Wevers - Gemeente EHV

@Christiaan Sluis : Het kunnen configureren van de meldingstekst zou al kunnen helpen!

ZGV-Louis
CHAMPION *
door ZGV-Louis

Mee eens met @Paul Wevers - Gemeente EHV 

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Nieuw

@Paul Wevers - Gemeente EHV  en @ZGV-Louis ,

 

Ook jullie zijn van harte welkom om mee te denken in een standaardtekst die duidelijker is voor de gebruiker.

door Paul Wevers - Gemeente EHV

Hoi @Christiaan Sluis:

Nu staat er het volgende:

 

Concurrency controle

Je kan deze aanvraag niet starten omdat er nog eenzelfde aanvraag actief is. Je kan dit controleren bij de taken in de 'Inbox', 'Gedaan' en/of 'Archief'. Je kan pas een nieuwe aanvraag starten nadat de lopende aanvraag is afgehandeld.

 

Dit is mijn voorstel:

Aanvraag al in behandeling

Je kan deze aanvraag niet starten omdat er nog eenzelfde aanvraag actief is. Je kan dit controleren bij de taken in de 'Inbox', 'Gedaan' en/of 'Archief'. Je kan pas een nieuwe aanvraag starten nadat de lopende aanvraag is afgehandeld.

 

@ZGV-Louis: wees zo vrij om op mijn voorstel te reageren!

 

@Christiaan Sluis: taalkundig vind ik "je kan" lastig. Als ik zoek op internet (Wat is juist: je kunt of je kan? | Van Dale NEDERLAND) kom ik de volgende uitleg tegen: "je kan" is informeel en "je kunt" is formeel. In het geval van de melding zijn we vrij formeel en zou ik kiezen voor "je kunt". Mogelijk kan iemand van communicatie hier over meedenken. Want aan de andere kant willen we laag drempelig zijn.

 

 

door Rianne van der Linden

@Paul Wevers - Gemeente EHV  Eens met jouw voorstel. De titel "Concurrency controle" zegt een gebruiker helemaal niets.
NB. ik ben zelf ook een persoon die altijd "je kunt" gebruikt in plaats van "je kan". 

ZGV-Louis
CHAMPION *
door ZGV-Louis

@Paul Wevers - Gemeente EHV  met jouw laatste voorstel eens. Het is altijd beter dan het nu is!

Ingeborg Ebbers
CONTRIBUTOR ***
door Ingeborg Ebbers

@Paul Wevers - Gemeente EHV  ik ben het ook met jouw laatste voorstel eens. Inderdaad alles beter dan zoals het nu staat!

door Christiaan Sluis

@Paul Wevers - Gemeente EHV bedankt voor je voorstel. Ik zie dat je voorstel tot nu toe goed in de smaak valt. Met de term concurrency is het wel duidelijk voor de beheerder die meteen weet wat er aan de hand is, maar het zal het gros van onze (eind)gebruikers inderdaad niet aanspreken.

 

Ik laat het idee nog even open staan voor aanvullende feedback alvorens de definitieve keuze te maken.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek