Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***

Zelf kunnen instellen van aanhef en aanspreekvorm van automatische standaardmails (SLSR-I-188)

door Gea Bussink-Veerbeek1
Status: Alternatief aanwezig

Net zoals je zelf kunt bepalen wat de ondertekening is van de mails die worden verzonden vanuit Self Service, wil ik voor de standaard notificaties en informatiemails zelf de aanhef en de aanspreekvorm kunnen bepalen zonder voor elke instelling en elke gebruikersrol templates te moeten inrichten. Dat is beheerstechnisch niet wenselijk.

Qua informatie voldoen de standaardtemplates van Raet in veel gevallen prima, behalve dan dat de mail altijd begint met 'beste collega' en de aanspreekvorm 'u' is.

Wij hebben klanten die gebruik maken van Self Service van Youforce en wij zijn niet hun collega's. Bovendien is de aanspreekvorm in e-mails informeel.

Graag willen we dus naast de ondertekening ook zelf de aanhef en de aanspreekvorm kunnen bepalen.

3 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Beste @Gea Bussink-Veerbeek1 

 

Mogelijk heb je gemerkt dat mijn collega's en in het kader van Youforce Cleanup ideeën nu (pas) reageren om meerdere ideeën. Allereerst fijn om te horen dat de standaard mails vaak voldoen (of tenminste in 2016 voldeden.

 

Binnen Self Service / Beheer / Werkgevers zit de mogelijkheid om eigen templates te koppelen voor informeren / notificaties. 

RemcoteRonde_0-1656438406046.png

 

Hoogstwaarschijnlijk kende je deze mogelijkheid al wel. En het klopt dat de inrichting een beetje bewerkelijk is. Maar naar onze mening is het dus al wel mogelijk en daarom hebben wij je idee de status ''alternatief aanwezig'' gegeven.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Remco te Ronde , ik ken die mogelijkheid niet en wij hebben deze mogelijk niet:

GeaBussinkVeerbeek_0-1656489458211.png

Zoals je ziet heb jij linksboven ook een ander icoontje. Moeten hiervoor rechten ingesteld worden om dit te kunnen wijzigen of moet deze nog met een nieuwe release meekomen?

door Remco te Ronde

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek ,

 

Dat is vreemd. Het is een functionaliteit die ik in een ver verleden als consultant één keer heb ingericht. Daarbij zou ik het je nog steeds afraden, omdat je werk&beheer gaat krijgen op informeren/notificeren terwijl de gewone e-mails toch vaak al voldoen.

 

Maar als je het wel wil doen. In de beheerdershandleiding van Self Service staat in het hoofdstuk Flexibele_email_notificaties meer informatie. Maar ik zie dat jullie omgeving inderdaad dat de knopjes ontbreken. Het is vast ergens een verborgen vinkje in Self Service of Youforce Docs. Maar als je een ticket aanmaakt bij het ServiceCenter kunnen mijn collega's je helpen om te achterhalen welk vinkje precies je moet aanvinken.

 

Het helpt mijn collega's als je verwijst naar het hoofdstuk Flexibele_email_notificaties uit de beheerdershandleiding van Self Service inclusief jouw printscreen.