Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Zicht krijgen op de ingevoerde mailadressen door medewerkers bij "mijn voorkeur" (SLSR-I-130)

door Former Member
Status: Alternatief aanwezig

Wij signaleren nog al eens dat het mailadres waarop de notificaties binnenkomen voor de medewerker niet juist gevuld zijn. Het zou prettig zijn als wij zicht via een rapportage of anderszins wat de medewerker daar gevuld heeft zodat wij daar preventief in kunnen sturen ipv op het moment dat wij bericht krijgen dat een notificatie niet is aangekomen.

Met vriendelijke groet,

Sandra van den Nieuwendijk 

7 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Deze functionaliteit is inderdaad een groot gemis, zeker voor een rubriek die alleen voor de medewerker te muteren is, maar essentieel voor de communicatie rondom Self Service.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Nog prettiger is het, wanneer het mailadres wat hoort bij de notificatie, automatisch gevuld zou worden met het mailadres uit HR Core. Uiteraard heeft een medewerker altijd het recht om te kiezen voor een ander (privé) mailadres, maar dat initiele vullen gegarandeerd is.

Daarnaast zou het ook prettig zijn wanneer het vinkje bij "notificatie" automatisch bij iedere medewerker aangevinkt staat. Pas dan heeft het instellen van notificaties in je workflow zin.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Nieuw

Beste @Former Member ,

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen het bericht Youforce Cleanup ideeën zullen meerdere Visma|Raet collega's de aankomende tijd helpen in de beoordeling van de ideeën. 

 

Bij dit idee verwijs ik graag naar het kennisbank artikel ''HRSSBO4 Email adres bij eindgebruikers (ESS gebruiker)''. Daarin staat de volgorde beschreven:

 

  • Opgegeven emailadres onder “mijn voorkeur”.
  • Emailadres bij gebruikers
  • Zakelijk Emailadres
  • Prive emailadres
  • Geen mail

 

Als je dus kiest om ''Mijn voorkeur'' in Self Service niet meer vrij te geven maar de e-mailadressen te registreren in HR Core Beaufort is je idee opgelost. Want dan kan je als beheerder gewoon het e-mailadres in HR Core Beaufort aanpassen.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek (Bijgewerkt ‎05-07-2022 13:19 door Gea Bussink-Veerbeek )

@Remco te Ronde , het lijkt een oplossing om 'Mijn voorkeur' uit te schakelen, maar betekent dat ook dat e-mailadressen die daarop al zijn ingevoerd komen te vervallen? Anders zijn we nog verder van huis, want als we dan een reply krijgen van een niet bestaand e-mailadres dat ooit in 'Mijn voorkeur' is opgegeven, kan ook de medewerker dit niet meer corrigeren.

door Remco te Ronde

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek ,

 

Via het ServiceCenter van Visma|Raet kan je opvragen of inderdaad dit ''handmatige e-mailadres'' bij ''Mijn voorkeur'' veelvuldig is ingevuld. Vervolgens kan je de opdracht geven aan het ServiceCenter van Visma|Raet om alle ''handmatig gevulde e-mailadressen'' vanuit Mijn voorkeur te laten verwijderen. 

 

Zo begin je met een schone inrichting.

Wim Boogaard
CHAMPION *
door Wim Boogaard

En dat werkt inderdaad goed, @Gea Bussink-Veerbeek Wij hebben het een aantal maanden geleden ook laten doen, omdat er 'spookadressen' in het systeem zaten. 

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Wim Boogaard ,

 

Fijn om inderdaad vanuit een andere organisatie de bevestiging te krijgen dat het nu goed werkt. Ik zag dat ik de status van het idee nog niet goed had gewijzigd. Daarom wijzig nu alsnog de status en sluit ik het idee. En hopelijk krijgt @Gea Bussink-Veerbeek dezelfde positieve ervaring als jullie hebben.