Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***

Zichtbaar maken welke velden op 'input' staan (SLSR-I-28)

door Gea Bussink-Veerbeek1
Status: Gerealiseerd

In een formulier is het niet duidelijk welke velden wijzigbaar zijn en welke niet. Het zou mooi zijn, als je dat zichtbaar kon maken met een (zelfgekozen) achtergrondkleur van het veld, afhankelijk van de rol waarvoor het veld op 'input' staat.

5 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dat zou inderdaad fijn zijn, wij hebben dit opgelost door informatievelden schuin te drukken <i> en invulvelden voor PSA dikgedrukt te maken (<b>).

Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

@Renee, wij hebben alles wat alleen zichtbaar is voor de professional cursief weergegeven. En daarmee zijn de variatiemogelijkheden op, want vetgedrukt gebruiken wij als subkopje of om iets te benadrukken. Vetgedrukte en/of onderstreepte prompts maken het beeld voor de gebruiker zo onrustig en het wordt er dan ook niet duidelijker op. Er zijn nog wel wat mogelijkheden met de prompts door <h1> tm <h4> te gebruiken, maar dan varieer je gelijk in de grootte van het lettertype. En ook dat maakt het beeld onrustig en onduidelijk.

De opmaak van de invoervelden zelf kunnen we niet beïnvloeden, en dat zou ik nu zo graag willen.

Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Dit probleem is met de nieuwe UI opgelost. We maken nog steeds gebruik van cursieve weergave voor wat alleen zichtbaar is voor de professionele gebruiker, maar het is nu wel inzichtelijk welke velden input zijn en welke niet.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Bestaat al

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek1 

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen het bericht Youforce Cleanup ideeën zullen meerdere Visma|Raet collega's de aankomende tijd helpen in de beoordeling van de ideeën. 

 

En ik zie hier dat jij de door jouw ingediende ideeen beter van een update hebt voorzien dan wij hebben gedaan. Je hebt het idee in 2016 toegevoegd maar zelf in 2020 al aangegeven dat het inmiddels door de nieuwe UI is opgelost. Bedankt dat je dit zelf zo netjes hebt geupdate!

 

Ik heb nu het idee de status gegeven ''bestaat al''.

(Maar de toevoeging al mag je met een korreltje zout nemen🙂. Alleen bestaat was beter geweest) 

 

Zo zag ik dit idee. En het goede nieuws is de door jullie gevraagde functionaliteit al bestaat. Enige jaren geleden hebben we de zogenaamde PY en PZ rubrieken geïntroduceerd.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Status gewijzigd van ''Bestaat al'' naar ''Gerealiseerd''.