Mijn Communities
Help
Marianne Marsman
CHAMPION ***

gebruikers HR voor anderen laten uitkomen op medewerker-selectiescherm na uitvoeren taak/proces

door Marianne Marsman
Status: Afgewezen

in de functionele release van 16-04-2025 is de navigatie in Selfservice gewijzigd.

voor medewerkers is het inderdaad fijn dat ze nu in Gedaan uitkomen maar voor gebruikers die een taak of proces vanuit HR voor anderen opstarten niet. Zij willen in het medewerker-selectiescherm uitkomen, zoals het voorheen was. Nu moeten ze heel veel klikken, schermen sluiten e.d. voordat ze de volgende mutatie kunnen selecteren. Dit werkt echt niet handig wanneer je veel mutaties moet invoeren of goedkeuren.

Het betekent dat ze ook weer terug bij af zijn omdat ze nu de "oude applicatie Self Service" weer moeten opstarten ipv via het proceslinks de taken te kunnen afhandelen.

Dus graag ervoor zorgen dat het hersteld wordt (alleen voor HR voor anderen).

3 Opmerkingen
Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Nieuw

Dag @Marianne Marsman ,

Wij troffen elkaar ook al onder het releasebericht maar dit lijkt mij een betere plek voor het vervolg. Ik begrijp eerlijk gezegd het pijnpunt niet zo, want in de oude situatie kwam je na een taak in Te doen of na een proces in de medewerkerselectielijst (voor dat specifieke proces). Dit laatste is alleen wenselijk als je een lijst hebt van veel dezelfde mutaties voor verschillende personen. Dat lijkt mij niet gebruikelijk (los van bepaalde periodes zoals traditionele salariswijziging obv performance review).

De aanpassen voor alles vanuit HR voor Anderen lijkt mij dan ook te kort door de bocht om te doen, maar misschien dat ik met meer begrip voor de situatie de nuance ook beter begrijp.

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Christiaan Sluis 

Secretaresses en leidinggevenden boeken wekelijks tijd voor tijd op voor een groep medewerkers.

maar ook wekelijks het indienen of corrigeren van verlofaanvragen voor medewerkers.

Het is onlogisch dat ze dan in Gedaan uitkomen. Want ze moeten gelijk een volgende aanvraag erin zetten.

Ook bij het goedkeuren van verlofaanvragen wil een leidinggevende gelijk door naar de volgende aanvraag. Nu komt hij uit in gedaan en moet eerst terug naar de homepagina om de volgende verlofaanvraag aan te kunnen klikken. Het is dus voor hen veel logischer om in de 'te doen' lijst uit te komen. (net zoals het eerder was)

Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Dag @Marianne Marsman,

Dankjewel voor de verduidelijking. Het valt mij op dat jullie voor een groep medewerkers (buitendienst, waarschijnlijk?) zaken uit handen nemen. Voor sommige voorbeelden hebben we al mooie alternatieven zoals Verlof indienen en Verlof goedkeuren. Voor de overige zaken vind ik dit ook wel heel organisatiespecifiek en weegt het voordeel (terugdraaien of zelf instellen) niet op tegen het verlies aan voorspelbaarheid en gebruikerservaring. Daarom wijs ik bij deze, ook bij gebrek aan steun op het idee, af.