Mijn Communities
Help
lcheung
CONTRIBUTOR ***

geen recht op bv (studie)verlof, mag niet getoond en gekozen worden in verlofoverzicht

door lcheung
Status: Alternatief aanwezig

Verlofsoort dat je niet hebt, zou je ook niet moeten kunnen kiezen/selecteren. Nu kan dat wel zoals bij studieverlof. Je kunt nu als medewerker momenteel met min uren op bijvoorbeeld studieverlof eindigen, ondanks dat je geen recht hebt op het verlof. Dat is toch wel vreemd. Het zou fijn zijn als dit opgelost wordt aangezien er toch ontwikkeld wordt in het verlofproces.

 

4 Opmerkingen
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Nieuw

Hoi @lcheung ,

 

Van wat ik hier lees lijkt het alsof je eigenlijk een actueel probleem wilt aankaarten wat je ervaart. Dit zou heel goed kunnen zijn op basis van eigen inrichting zoals met een voorlooptabel. Wil je daarom een request aanmaken zodat we kunnen onderzoeken waar dit in zit? Dat lijkt mij een geschikter kanaal.

 

Daarnaast wil ik verduidelijken dat de nieuwe verlofoplossing niet binnen Self Service ontwikkeld wordt maar in een eigen proces. Binnen Self Service kijken wij wel naar actuele problemen, maar grotere oplossingen zullen in de innovatie opgepakt worden.

lcheung
CONTRIBUTOR ***
door lcheung

@Christiaan Sluis : Gisteren met de SLA bespreking is geopperd door Ernst Koops om het ook op de Community te plaatsen, aangezien verlof verder wordt ontwikkeld en dit wordt gezien als een fout in het systeem. 

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Beste @lcheung,

 

Met het oog op de nieuwe oplossing, zullen wij hier niet specifiek iets op gaan ontwikkelen. Daarnaast zijn er diverse alternatieven om dit te ondervangen zoals met aparte processen voor foutgevoelige verlofsoorten, of controles op de combinatie van verlofsoort met een andere rubriek (zoals een eigen veld voor studieovereenkomst).

RenéA
CHAMPION *
door RenéA

Met buitengewoon verlof dat wij als Verlofsoort hebben staan krijgen wij ook klachten van medewerkers dat deze een negatief verlofsaldo geven in Youforce. Wekelijks krijgen de collega's van HRM hier meldingen / frustraties over. 

RenA_0-1713965600674.png