Mijn Communities
Help
mcheung
CONTRIBUTOR ***

herhaalde notificatie formulieren te doen lijst

door mcheung (Bijgewerkt ‎03-03-2023 12:34 door Remco te Ronde VISMA )
Status: Bekend probleem

Wij als organisatie merken dat er te weinig naar het te doen lijstje in Self service wordt gekeken. Zij vergeten dat er een formulier retour is gestuurd of dat er een actie van hun wordt verwacht (er wordt namelijk wel een mail verstuurd en notificatie staan voor de organisatie aan) of vergeten zelfs op verzenden te klikken.

 

Wij zouden het fijn vinden als er vaker een melding kan komen dat er iets in je te doen lijst klaar staat zodat medewerker er vaker aan wordt herinnert dat zij nog een actie moeten uitvoeren of moeten opschonen

10 Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

kleine aanvulling; het zou fijn zijn als je kan instellen dat er bijvoorbeeld een nieuwe notificatie verzonden wordt na 14 dagen. 

vroom
CHAMPION **
door vroom

dat instellen is heel belangrijk, want bij ons is dit na 2 dagen al heel wenselijk.

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

Mee eens, het zou fijn zijn als we zelf kunnen instellen wanneer er een herhaalnotificatie wordt verstuurd.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Bekend probleem

Beste @mcheung@Lieke Sterk Huis@vroom en @Marianne Marsman,

 

Het is herkenbaar en behoorlijk vervelend als medewerkers inderdaad lange tijd in 'Te Doen' iets open laten staan. Dit gebeurt inderdaad nog al eens. Maar het gebeurt niet enkel en alleen in Self Service, maar ook met taken/notificaties uit andere onderdelen van Youforce.

 

We gaan daarom geen specifieke aanpassing hiervoor doen in Self Service. De aankomende periode gaat onder andere Self Service gebruik maken van de nieuwe 'notificatie-service'. Het grote voordeel hiervan op termijn is:

  • Direct op de eerste pagina van 'Mijn Youforce' ziet de medewerker alle taken/notificaties in een geopende inbox. Dus ook de Self Service taken
  • In de Youforce app op de smartphone ziet de medewerker ook zijn openstaande Self Service taken

 

De verwachting is dat daarmee beter zichtbaar wordt dat er openstaande taken zijn. Vanzelfsprekend moet de medewerker daarvoor wel inloggen in de Youforce app of op Mijn Youforce. Dus medewerkers die nooit inloggen zullen eventueel nog steeds lastig te bereiken zijn.

 

Alle voortgang over over Mijn Youforce en de nieuwe inbox oplossing is te lezen in de community van het Youforce Portaal. 

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Remco te Ronde, is er een mogelijkheid wanneer een medewerker inlogt in de App dat ook direct hun Inbox te zien is met deze notificaties? 

door Remco te Ronde

Hoi @Lieke Sterk Huis,

 

Goede vraag. Om dit ideeën forum van Self Service overzichtelijk te houden zou ik je willen vragen om hiervoor een idee aan te maken op de Youforce App Ideeën pagina.  

 

Mocht je het idee daar aanmaken helpt het ons enorm op weg als je vast een suggestie doet wat voor medewerkers en managers gewenst is. Zoals jij aangeeft zou je altijd de Youforce app kunnen openen op de inbox. Maar of dat het meest wenselijks is moeten we onderzoeken? Wellicht zie je veel meer in een 'bubble' zoals je ook kent van Whatsapp met aantal nieuwe berichten of andere manier om zichtbaar te maken in de Youforce app dat er nog taken in de 'inbox' staan.

 

Als jij op de Youforce App Ideeën pagina het idee hebt aangemaakt zullen mijn collega's en ik vanuit daar verder het onderzoek en communicatie regelen.  

mcheung
CONTRIBUTOR ***
door mcheung

@Remco te Ronde Helaas is voor ons het tonen in het beginscherm van Youforce niet voldoende. We merken dat niet alle medewerkers wekelijks hun Youforce openen. Daarnaast werken wij ook met de digitale indiensttreding. Hierbij krijgen medewerkers voor het eerst toegang en gaan zij zeker niet elke dag even kijken. Herhaalde notificaties zou daarom echt de uitkomst bieden

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

ik ben het eens met @mcheung bij de digitale indiensttreding en nieuwe medewerkers.

@Remco te Ronde een bubble net als Whatsapp is een optie voor huidige medewerkers.

door Remco te Ronde

Hoi @Lieke Sterk Huis,

 

Een leuk weetje, zonder ''officiële'' status, in de Youforce app op een Android telefoon (zoals Samsung) zie je al het 'bubble icoon'. Dit verschijnt bij iedere push-melding, zoals bijvoorbeeld dat je salarisstrook klaar staat. Dat ziet er als volgt uit.

Screenshot_20230223_114631_One UI Home_samsung-galaxys20ultra-cosmicblack-portrait.png

 

We hebben dit nog nooit gepromoot omdat het op een Apple (iOS) veel ontwikkeltijd kost. Maar iedereen met een Android heeft dus al een klein beetje de door jou gevraagde functionaliteit. Maar dit zal in de toekomst nog verder verbeterd moeten worden.

door Paul Wevers - Gemeente EHV

Mee eens,

Je kunt instellen na hoeveel dagen er een uitroep teken voor de mutatie moet komen. Maar eigelijk wil je dan ook een email laten versturen.