Mijn Communities
Help
RenéA
CHAMPION *

selectie kunt maken van de te blokkeren 'Verlofsoorten' bij bv (betaald) Ouderschapsverlof

door RenéA (Bijgewerkt ‎14-08-2023 14:39 door Christiaan Sluis VISMA )
Status: In onderzoek

Hoi ,

Het zou de Professional die in Beaufort/HRCore de verlofblokkade dient te blokkeren zoals bijvoorbeeld bij langdurig verzuim en diverse verlofopnames zoals (Betaald) Ouderschapsverlof en Onbetaald verlof,  helpen, dat je een selectie kunt maken van de te blokkeren 'Verlofsoorten', zodat je niet per verlofsoort hoeft te blokkeren of voor allemaal moet kiezen zoals nu het geval is!

4 Opmerkingen
RenéA
CHAMPION *
door RenéA

Bij alle klanten die gebruik maken van de Verlofmodule binnen Beaufort/HR Core  is het bij situaties als onbetaald-, ouderschapsverlof e.d. nodig om de verlofopbouw voor de betreffende periode van verlof te blokkeren. Momenteel is dat niet vanuit self service te regelen waardoor er altijd handmatig werk gedaan moet worden.

Handmatig zaken aanpassen in hr core is foutgevoelig en past niet meer in de huidige digitale tijd. Graag zorgen dat het aan te sturen is vanuit self service.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

Beste @RenéA,

 

Je idee is verplaatst vanuit de HR Core Beaufort community naar HR Self Service.

In principe is het al mogelijk om verlofblokkades te doen via HRSS met een Generic Recurring formulier. Door gebruik te maken van de relevante rubrieken (P56003 t/m P56007), gecombineerd met een verborgen P56008, P01001 en P01101 is het al mogelijk.

Daarmee kan je diverse blokkades toevoegen of bestaande aanpassen. Verwijderen is hier niet mee mogelijk. Ook is het niet mogelijk waar je eigenlijk naar vraagt: om een periode en percentage op te geven, en dan verlofsoorten aan te vinken.

 

De functionaliteit van Verlofrechtblokkade via GR-formulier is (nog) niet actief op ontwikkeld. De komende periode zullen we beoordelen of en wat we kunnen verbeteren hieraan en bij voldoende resultaat dit ook algemeen beschikbaar stellen.

RenéA
CHAMPION *
door RenéA

Ik weet niet precies wat je bedoeld met Generic Recurring formulier en GR-formulier dat niet actief is, maar ik zal dit met onze consultant Annika van Straten bespreken.

Zo je dit nog even kunnen toelichten?

door Christiaan Sluis

Hoi @RenéA ,

 

Wat ik bedoel is het formuliertype GR wat in HR Self Service bestaat. Hiermee kan je meerdere regels van eenzelfde gegeven bewerken, zoals Kindgegevens, Verlofregeling en eventueel Inzet.

Het formuliertype is dus wel actief, alleen de toepassing op de gegevenssoort Verlofblokkade hebben we eerder nog niet naar gekeken. Een ruwe versie werkt prima, maar de weergave laat nog zich wat te wensen over. We gaan eerst verder kijken of we daar iets aan kunnen doen, voordat we een standaardformulier hiervoor toevoegen aan onze bibliotheek in de 999999x omgeving.