Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

verlof intrekken of overschrijven (SLSR-I-92)

door Former Member
Status: Afgewezen

Als je nu 3 weken verlof inplant en je wilt hier achteraf een wijziging in aanbrengen dan moet je of de verlofopname  intrekken of je moet de periodeduur veranderen en de eerdere aanvraag overschrijven. Dit gaat bij ons best vaak fout. Mensen vinden het onhandig en snappen niet dat ze niet gewoon 1 hele of halve dag kunnen aanpassen. Of je komt er achter dat iemand de verlofopname overschreven heeft en dan staat er nog 1 dag vrij i.p.v. 3 weken vrij minus 1 dag. Graag het systeem zo inrichten dat achteraf wijzigen van verlof opnames makkelijker/logischer wordt (behandel het als aparte aanvragen)

4 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

kwam er onlangs achter dat het wordt overschreven (en gebeurde in het verleden niet altijd zo, heb hier 2 keer een verlof aanvraag staan van het zelfde soort verlof van eenzelfde dag). Medewerkers zijn zich hier niet van bewust en dan hebben ze in eens hoge saldo's open staan...

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Bij ons is dit ook een probleem omdat de medewerker na het intrekken gelijk een nieuwe periode aanvraagt en dan niet de uren aanpast in de aanvraag. De medewerker vraagt dan van de overlappende dagen te weinig verlof aan. Dit is ook heel moeilijk om in rapportages naar voren te krijgen en dat betekent dat het er met regelmaat et weinig uren worden geboekt. Wanneer dit niet wordt opgemerkt kost het ons geld.

Verder geeft de onlogica veel ergernis

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Afgewezen

Als onderdeel van de Youforce app (en Desktop) gaan we verlof herontwikkelen. Je kunt daar meer over lezen in dit nieuwsbericht.

Ik begrijp de complexiteit voor de medewerker voor een - op het eerste oog - eenvoudige actie.

We gaan zeker aandacht hebben voor het intrekken van een verlofaanvraag en ervoor zorgen dat de medewerker goed begrijpt wat hij/zij aan het doen is... Zodat we fouten in de administratie voorkomen.

Ik moet wel zeggen dat het "corrigeren van een aanvraag" (nadat deze verwerkt is in Beaufort Online) niet in onze top 10 van verbeteringen voorkomt; ik zet de status dan ook op Afgewezen.


Sita Wennekes
CHAMPION *
door Sita Wennekes

Bij ons komt het ook regelmatig voor. Hierdoor denkt de medewerker dat de aanvraag /aanvragen van verlofuren netjes is "geregeld". De medewerker is volgens zde ingediende verlofaanvragen vrij maar de uren zijn gedeeltelijk "verwijderd/overschreven" in HR Core........................

Hierdoor zijn de rapportages niet betrouwbaar.

Dit kost inderdaad geld. Uren die door de medewerker zijn ingediend en opgenomen maar niet worden afgeschreven.

Ik ben van mening dat dit wel in de top 10 van verbeteringen moet komen.