Mijn Communities
Help
cvanstijn
CHAMPION ***

Doorlopend ziektegeval 1e datum van 1 jaar ziekte salaris korten

door cvanstijn
Status: Nieuw

Zodra iemand 1 jaar ziek is dan dient het salaris gekort te worden. Zodra iemand aaneengesloten ziek is dan is dat een duidelijke datum. Echter zodra er sprake is van een doorlopend ziektegeval (dus in de tussentijd weer minder dag 28 dagen aan het werk geweest) dan schuift de datum op van het 1e jaar ziek. 

 

Weet iemand of het in te regelen valt dat de juiste datum van de 1e dag van de korting salaris in de brief in RVM terug kan komen? 

 

Dus bv. iemand is ziek van

30-06-2022 t/m 10-07-2022

21-07-2022 t/m 21-08-2022

14-09-2022 t/m heden

 

Dan wordt de 1e ziektedatum van de korting 02-08-2023. Valt deze datum ook door het systeem te berekenen zodat deze automatisch in de brief naar voren kan komen? Ik hoor het graag. Alvast bedankt! Cindy

 

 

2 Opmerkingen
Hans Bakker
CONTRIBUTOR *
door Hans Bakker

Ik heb bij een andere werkgever met Afas gewerkt. Daar was het ingebouwd met een feitelijke 1e AO-dag en een berekende 1e AO-dag (deze was bij samengeteld verzuim dus anders dan de feitelijke 1e AO-dag) waarop de taken gebaseerd konden worden. Het zou heel wenselijk zijn als dat in RVM ook zichtbaar is. 

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

Ik heb zojuist even getest met een standaard mergeveld 'Datum_2e_ziektejaar', maar dan komt er niet de juiste datum uit. Hier komt 01-08-2023 in beeld i.p.v. 02-08-2023. Er wordt dus eigenlijk de datum t/m weergegeven.

 

cvanstijn_0-1689944604628.png

 

Tevens ook met iemand getest die 1 jaar doorlopend ziek was en hierbij kwam de datum als iemand bv. 29-09-2022 ziek was als datum in de brief 28-09-2023. Dan zou je zeggen dat hier de datum van 29-09-2023 dient komen te staan, want dan is iemand pas 1 jaar ziek.

 

Maakt iemand hier gebruik van? Ik hoor het graag. Je kunt de brief wel aanpassen dat iemand t/m die datum 100% uitbetaald krijgt en daarna gekort wordt. Maar wij hanteren nu eigenlijk de datum van dat iemand daadwerkelijk op die dag gekort wordt.